• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17248
+
-

افشاگری دیرهنگام علیه عابربانک!

افشاگری دیرهنگام علیه عابربانک!

حذف غیر قابل پیش بینی ستاره‌های سرخآبی کارلوس کی روش را با انتقادهای بی سابقه‌ای را مواجه کرد. شاید او در طول سال هایی که سرمربی تیم ملی بود تا به حال با این حجم از واکنش منفی با تصمیم هایش مواجه نبود. بی دلیل نیست که روز گذشته در گفتگویی بلند با یک خبرگزاری درباره حذف سیدجلال حسینی و وریا غفوری دو ستاره بی حرف و حدیث پرسپولیس و استقلال توضیحات مفصلی را ارائه کرد. در انتهای این گفتگو اما به شکل عجیبی نقبی به گذشته زد و درباره موضوعاتی صحبت کرد که شاید ربطی چندانی به مسائل فنی نداشته باشد. او در این گفتگو متذکر شده:« ما در تیم ملی افرادی را نمی‌خواهیم که وقتی در اردو حاضر می‌شوند و یا کسانی که خارج از کشور در حال بازگشت به سمت ایران هستند افرادی باشند که 10 تا 12 چمدان لباس با خودشان به کشور بیاورند تا جایی که چمدان‌های بازیکنان تیم ملی در آن کشور باقی می‌ماند تا چمدان‌های آن فرد یا آن افراد به تهران بیایند. علاوه بر این به دلیل اضافه همین چمدان‌ها، هزاران یورو به خاطر همین اضافه بار باید پرداخت شود. جرایمی که فقط عده ای به خاطر اینکه این لباس‌های مُد روز دنیا را برای خودشان به ایران بیاورند پرداخت شده است.»
کی روش در ادامه اضافه کرده:«ما اینگونه رفتارها را در تیم ملی قبول نخواهیم کرد. ما در تیم ملی شخص یا افرادی را نمی‌خواهیم که از طریق دوستشان که قصد داشت کمک مالی به تیم ملی داشته باشد بیایند در هتل تیم ملی و ساعت یک و نیم بامداد دو بازیکنی که قرار بود به استقلال بروند را جلویشان را بگیرند و به دنبال این باشند که تفاهم ایجاد شود تا این دو بازیکن به جای باشگاه استقلال به جای دیگری بروند. با آن اتفاق مالی در آن دوره، با آن دو بازیکن ساعت یک و نیم بامداد توافق مالی صورت گرفت. ما در تیم  ملی اینگونه افراد را نمی‌خواهیم. پشت سر من ساعت 1:30 بامداد بازیکن من را بیدار کردند تا به پرسپولیس بیاورند. دیگر من در تیم ملی نمی‌خواهم که ساعت 1:30 بامداد اشخاصی دوستانشان را به اردوی تیم ملی بیاورند. آن اتفاق که یک اتفاق شعبده‌گونه بود، جایی که بدون اطلاع من به اتاق بازیکنانم رفتند و با آنها قرارداد امضا کردند. من اینگونه ایجنت‌ها که به اصطلاح به آنها دلال گفته می‌شود را در تیم ملی بخواهند فعالیت کنند را قبول نخواهم کرد و نخواهم پذیرفت. تا زمانی که من در تیم ملی هستم، تیم ملی یک وسیله یا یک پُلی برای جابجایی بازیکنان از استقلال به پرسپولیس نخواهد بود. در هر کشوری که کار کرده‌ام در انگلیس، در پرتغال یا در اسپانیا اگر چنین اتفاقی بیفتد آن ایجنت یا همان واسطه یا همان دلالی که این کار را انجام داده مطمئناً با جریمه‌های هنگفتی روبرو خواهد شد و این باشگاه‌ها نیز با جریمه‌های کلانی متضرر خواهند شد. امیدوارم این موضوع مشخص شود که چه کسی به عنوان یک دلال در فوتبال ایران چنین کارهایی را انجام می‌دهد.»
او در پاسخ به این سوال که «یعنی درهای اردوی تیم ملی آنقدر باز بود که به راحتی دلال‌ها وارد اتاق‌های بازیکنان می‌شدند؟» می‌گوید: «خیر، آنقدر هم راحت نبود. آنها به این راحتی نمی‌توانند وارد شوند، ولی متأسفانه در یک مقطع بدون اطلاع ما به هتل ورود کردند، با آن حق ورودی که دوستانشان در تیم ملی در اختیار داشتند، این دلال‌ها نیز به اردو ورود کردند. اینها افرادی بودند که آقای هدایتی را به تیم ملی معرفی کردند. اینها دوستان آقای هدایتی بودند، تا زمانی که من در تیم ملی هستم دیگر چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد، به همین دلیل یکسری از افراد من را دوست ندارند ولی برای من ایرادی ندارد و باعث افتخارم است که چنین افرادی من را دوست ندارند. به خاطر اینکه این فرد یا افرادی بخواهند از تیم ملی سوء استفاده کنند یا وسیله از خارج کشور به داخل بیاورند تا زمانی که من هستم این اتفاق نخواهد افتاد. این افراد اگر بخواهند از تیم ملی استفاده کنند تا باشگاه‌ها را به جان هم بیاندازند و آنها را وارد چالش کنند و میان آنها تفرقه بیاندازند، من این اجازه را نمی‌دهم. اگر مرا دوست ندارند این دیگر مشکل خودشان است.»

ماجرا چندان عجیب نیست. این بخش از حرف‌های کی روش همه را به دو سال قبل بازگرداند. وقتی که قرار بود وحید امیری به استقلال برود اما ناگهان مسیرش عوض شد و با سرخ‌ها قرارداد بست. بعدها خود هدایتی با افتخار اعلام کرده بود که فقط 700 میلیون نقد به وحید امیری داده تا نظر او را عوض کند و البته از کمک هایش به تیم ملی هم گفته بود. 
بازیکن دوم هم بر خلاف تصور همه سیدجلال حسینی بود که سال قبلش برانکو نظر موافقی به جذبش نداشت و مهدی رحمتی تلاش زیادی کرده بود تا آبی پوش شود اما با ورود هدایتی مسیرش تغییر کرد. میل وافر هدایتی به شهرت و گفتگوهای فراوانش باعث می‌شد که بعضی وقت‌ها کدهایی را بدهد که بعدا پازل‌های دیگری را تکمیل کند و امروز همان روز است. این که هدایتی با کمک یکی از اطرافیان تیم ملی ملی پوشان مذاکره کرده و برای پیوستن به قرمزها چانه زده نظرها را به سمت افشین پیروانی مدیر آن روزهای تیم ملی بر می‌گرداند که این روزها حکم محرومیتش قطعی شده است. 
آیا این دو مقوله به هم ربطی داشته اند و آیا پیروانی در آن ماجرایی که کی روش اشاره می‌کند هم دخیل بود؟ نمی شود با قطعیت نظر داد. و البته نکته مهم تر  این که چرا کی روش بعد از دو سال از این ماجرا رمزگشایی کرده است؟ چرا تا به حال به این ماجرا اعتراض نکرده و حرفی نزده و حالا ناگهان پای هواپیمای تیم ملی یادش افتاده هدایتی و دوستان در اردوی تیم ملی رفت و آمدهای خارج از عرف داشته اند.  شاید کی روش خودش هم خوب می‌داند توجیهاتش برای حذف ستاره‌های پرسپولیس و استقلال برای اهالی فوتبال پذیرفتنی نیست و اتفاقا تلاش کرده با شعله ور کردن جنگ قرمز و آبی این اتحاد فعلی علیه تصمیماتش را بشکند. هر چند که به نظر می‌رسد چندان موفق نشده باشد...

این خبر را به اشتراک بگذارید