• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172469
+
-

دیدار مدیران شهری با خانواده پاکبان فوت شده

خبر
دیدار مدیران شهری با خانواده پاکبان فوت شده

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران و فاطمه تنهایی شهردار منطقه8 به دیدار خانواده پاکبانی که در روزهای اخیر هنگام انجام‌وظیفه براثر تصادف جان‌باخته بود، رفتند.
به‌گزارش همشهری، حمزه حمداللهی متولد 1343 حدود 20سال پیش وارد شهرداری تهران شد و به‌عنوان پاکبان در حوزه خدمات شهری آغاز به کارکرد. او دو دختر داشت و ساکن خیابان هنگام در منطقه4 بود؛ اما محل کارش ناحیه یک منطقه8 قرار داشت و به‌گفته تنهایی شهردار این منطقه یکی از بهترین نیروهای خدمات شهری بود که هر روز صبح زود پس از طی‌کردن مسافت طولانی در محل مأموریت حاضر می‌شد و به نظافت شهر می‌پرداخت. 
حمداللهی در واپسین روزهای شهریور هنگام انجام مأموریت در خیابان رشید بر اثر تصادف جان باخت و آسمانی شد. روز گذشته علیرضا نادعلی ضمن حضور در خانه این پاکبان و ضمن ابراز تأسف از حادثه رخ‌داده و همدردی با بازماندگان گفت: «بازتاب بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری حاصل تلاش‌ نیروهای خدوم حوزه خدمات شهری است و ازاین‌رو شهرداری تهران برای کارکنان خدمات شهری و تلاشگران این حوزه ارزش و احترامی خاص قائل است.»
در ادامه تنهایی، شهردار منطقه8 هم ضمن بزرگداشت مقام تمامی افرادی که حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند با اشاره به روایتی از امام علی(ع) عنوان کرد: «در این روایت ذکر شده کسی که در پی به‌دست‌آوردن روزی حلال باشد، مانند مجاهد در راه خدا است. هرچند در این روایات، به‌طور مستقیم از برابری اجر جویندگان روزی حلال با شهیدان سخن به میان نیامده، اما از تشبیه آنان به مجاهدان در راه خدا و حتی در برخی از روایات، برتر شمردن اجرشان از مجاهدان، می‌توان نتیجه گرفت کسی که در پی به‌دست‌آوردن روزی حلال از خانه بیرون رود و مرگش فرارسد، مانند مجاهدی است که برای کارزار به میدان جنگ رفته و به شهادت رسیده باشد.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید