• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 29 شهریور 1401
کد مطلب : 172140
+
-

آماربازی

آمارهای متریکا سیدحسین حسینی را بهترین دروازه‌بان لیگ در 6هفته ابتدایی می‌داند. البته اختلاف او با بیرانوند چندان زیاد نیست و در هفته‌های آینده احتمال جابه‌جایی این دو نفر در صدر جدول دروازه‌بان‌ها خیلی زیاد خواهد بود. حسینی در هر 6بازی استقلال به‌عنوان دروازه‌بان اصلی حضور داشته و 4گل خورده دارد. او به‌طور میانگین در هر بازی 2مهار داشته و درصد مهارهایش هم 60درصد بوده است. حسینی در بازی با پیکان به‌عنوان برترین بازیکن میدان برگزیده شد و سوای این بازی در مسابقه با نفت مسجدسلیمان و مس کرمان هم نمره بالای 7گرفت. ضعیف‌ترین امتیاز حسینی هم در بازی با ملوان ثبت شد که او از متریکا نمره 6.51گرفت. این دروازه‌بان با میانگین 6.95فعلا در صدر جدول دروازه‌بان‌ها قرار دارد.

علیرضا بیرانوند که بعد از 2فصل دوری از فوتبال ایران دوباره درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته، بعد از 6بازی و ثبت 4کلین‌شیت با معدل 6.93دومین دروازه‌بان برتر لیگ طی 6هفته ابتدایی بوده است. بیرانوند بهترین امتیازش را در بازی با صنعت‌نفت آبادان در هفته چهارم گرفت که نمره‌اش در سایت متریکا 7.48بود. او مقابل دیگر تیم خوزستانی یعنی فولاد هم به نمره 7.45رسید و مجموعا در 3بازی نمره‌اش بالاتر از 7بود؛ درست مثل حسین حسینی. ضعیف‌ترین نمره بیرانوند در همین هفته آخر مقابل نفت مسجدسلیمان ثبت شد که نمره‌اش از 6.45فراتر نرفت. درصد مهارهای بیرانوند 69.2بوده که بالاتر از آمار حسینی است اما تعداد مهارهای او کمتر از دروازه‌بان استقلال بوده و از 1.5مهار در هر بازی فراتر نرفته است.

و اما سومین دروازه‌بان برتر لیگ در 6هفته ابتدایی، نام غیرمنتظره‌ای دارد. محمد ناصری از پیکان فقط در 4بازی فیکس بود اما در همین بازی‌ها نمراتی کسب کرد که او را بعد از 2 دروازه‌بان ملی‌پوش در رتبه سوم بهترین گلرها قرار داد. ناصری در 2 هفته اول گلر ذخیره پیکان بود اما بعد از اشتباهات فاحش کرمانشاهی در بازی با مس کرمان جانشین او شد و دیگر جایگاهش را از دست نداد. او در هر بازی 2.5مهار داشت و 2بار طی 4بازی موفق به کلین‌شیت شد. ناصری با نمره 6.87در رتبه سوم گلرها قرار گرفت و بعد از او حبیب فرعباسی از ذوب‌آهن با امتیاز 6.83در رتبه چهارم ایستاد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید