• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 28 شهریور 1401
کد مطلب : 172016
+
-

بوی اخراج می‌آید

سرمربی جوان بایرن‌مونیخ نتوانسته هواداران و مدیران را به ادامه کار با او متقاعد کند

بوی اخراج می‌آید

با نخستین شکست فصل بایرن‌مونیخ مقابل آگزبورگ تیغ انتقادها علیه ناگلزمان تیزتر شد. او برای چهارمین بازی پیاپی در بوندس‌لیگا نتوانست تیمش را به پیروزی برساند. همزمان عده‌ای از بارسلونا و ژاوی انتقاد کرده‌اند که چطور مقابل چنین تیمی آن هم در نیمه مربیان بازی را واگذار کرده‌اند. بازیکنان بایرن 5.5برابر حریف پاس دادند و 3‌برابر این تیم مالکیت توپ داشتند اما تعداد موقعیت‌های گل آگزبورگ بیشتر بود. بایرنی‌ها که به‌تازگی با رکورد 30بازی خانگی متوالی بدون شکست رئال‌مادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابری کرده‌اند و این شانس را دارند تا در 2‌بازی رفت‌وبرگشت با ویکتوریا پلژن این رکورد را افزایش دهند، در لیگ داخلی پس از 10‌سال پشت‌سرهم قهرمانی، اوضاع خوبی ندارند.
شبکه تلویزیونی اسپرت‌وان آلمان ادعا کرده که یولیان ناگلزمان پس از این باخت با درماندگی از بازیکنانش بابت چنین عملکردهایی پاسخ خواسته است. او دیروز پیش از عزیمت بازیکنان ملی‌پوشش به اردوی تیم‌های ملی‌ خود، با بازیکنانش در محل تمرین گفت‌و‌گو داشته است. بازیکنان از اینکه سرمربی پس از هر ناکامی توپ را به زمین آنها بیندازد راضی نیستند. پیش از بازی با بارسلونا هم اخباری از رختکن تیم به رسانه‌ها درز کرد که ناراحتی بازیکنان را از رفتار سرمربی نشان می‌داد و بعدا مشخص شد منبع این اخبار نامزد ناگلزمان است. این مربی آلمانی، بازیکنانش را در درجه اول مسئول چنین عملکردهایی می‌داند، به‌خصوص به‌دلیل موقعیت‌های زیادی که از دست می‌دهند و او معتقد است که بازیکنانش قدر موقعیت‌هایی که در یک‌سوم زمین حریف به‌دست می‌آورند را به‌خوبی نمی‌دانند. او که بعد از فصل گذشته خواسته‌های متعدد بازیکنانش را در تمرینات و تاکتیک‌هایش برآورده کرده، انتظار دارد که چیزهایی هم از طرف آنها ببیند. انتقاداتی به نحوه مدیریت ناگلزمان نیز مطرح است و گفته می‌شود او در پاره‌ای از موارد همدلی لازم را با بازیکنانش ندارد. جو بایرن‌مونیخ هم‌اکنون متلاطم به‌نظر می‌رسد و سران باشگاه برای حل مشکل هر کاری که لازم باشد، امتحان خواهند کرد. هم‌اکنون مربیانی مثل توماس توخل و یواخیم لوو برای جانشینی ناگلزمان در دسترس هستند و سرمربی جوان بایرن باید احساس خطر کند.
    بایرن‌مونیخ پس از 87‌بازی متوالی (از 9فوریه2020 و تساوی بدون گل مقابل لایپزیش) در بوندس‌لیگا موفق به گلزنی نشد.
    برای اولین‌بار از سال2001 (7بازی پیاپی بدون برد در بوندس‌لیگا با اوتمار هیتسفلد)، بایرن در 4‌بازی متوالی بوندس‌لیگا برنده نشد. آن زمان هنوز جمال موسیالا به دنیا نیامده بود.
    عملکرد بایرن در فصل 23-2022؛ 11‌بازی، 7‌برد، 3‌تساوی، یک‌باخت، 33‌گل زده و 9‌گل خورده.
    با اینکه سادیو مانه در 11‌دیداری که تا اینجا با پیراهن بایرن بازی کرده موفق به ثبت 5‌گل شده که آمار خوبی برای یک مهاجم است، باز هم عده‌ای از هواداران خواهان نیمکت‌نشین شدن او شده‌اند.

خیلی‌ها از مانه انتقاد کرده‌اند. با اینکه او در پست اصلی‌اش یعنی وینگر چپ به میدان می‌رود، هنوز با تیم هماهنگ نیست. کارشناسان نسخه فصل پیش منچسترسیتی را برای مونیخ تجویز کرده‌اند؛ حالا که لواندوفسکی را نداری، بدون مهاجم نوک و با مهاجم کاذب بازی کن.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید