• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 28 شهریور 1401
کد مطلب : 172014
+
-

کاپیتان شیشه‌ای شکست

مارکو رویس به‌احتمال زیاد باز هم جام‌جهانی را از دست داد

کاپیتان شیشه‌ای شکست

دورتموند نخستین دربی روهر پس از کرونا را که در حضور تماشاگران برگزار می‌شد با پیروزی به پایان برد اما برد یک بر صفر مقابل شالکه یک پیامد وخیم برای زنبورها داشت؛ مارکو رویس که مدت‌ها بود مصدوم نمی‌شد، دوباره به تنظیمات کارخانه برگشت و جوری آسیب دید که احتمالا جام‌جهانی را هم از دست خواهد داد. در روزهایی که سباستین هالر مشغول شیمی‌درمانی برای بهبود سرطان است و هالند هم به منچسترسیتی فروخته شده، فقط همین مانده بود که رویس هم مدتی نباشد. چه بر سر خط حمله دورتموند خواهد آمد؟
    دکتر رجپال برار، متخصص ورزشی در یک توئیت وضعیت رویس را از روی عکس صحنه مصدومیت تخمین زده و نوشته: «احتمال پیچ خوردگی معکوس مچ پا (مچ پا به سمت داخل غلت بزند) برای مارکو وجود دارد. ابتدا باید بررسی هرگونه شکستگی
(esp fibula) و سپس آسیب رباط جانبی مچ پا انجام شود. اگر پارگی درجه3 باشد، معمولا جدول زمانی بهبودی 6-5هفته‌ای زمان می‌برد البته بدون شکستگی.» 
    رویس تاکنون 164مسابقه را به‌دلیل مصدومیت‌های مختلف در دورتموند از دست داده و 3مسابقه را در مونشن گلادباخ.
    بروسیادورتموند برای چهارمین‌بار متوالی مقابل شالکه پیروز شد که این دومین روند طولانی برد در تاریخ دربی روهر است، بعد از یک دوره در سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ با ۸‌پیروزی متوالی برای دورتموند.
    زننده گل این مسابقه کسی بود که 2‌سال پیش در دربی زیر 19سال توسط هواداران شالکه مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته بود. موکوکو در این بازی انتقام گرفت. موکوکو در آن زمان 15سال داشت و حالا به جوان‌ترین گلزن تاریخ این دربی منطقه‌ای تبدیل شده.
    بلینگام که مشتریانی جدی مثل لیورپول و رئال‌مادرید دارد، به یکصدمین بازی در لباس دورتموند رسید؛ 100‌بازی، 13‌گل و 18‌پاس‌گل.
    متس هوملز برای دهمین‌بار پیروزی در دربی روهر را تجربه کرد تا با رکورد میشائیل زورک (تسورگ) برابری کند. هیچ بازیکنی در تاریخ بوندس‌لیگا به اندازه این 2 طعم برد در دربی را نچشیده است.
    در ۵۱۲‌دقیقه‌ای که هوملز این فصل در بوندس‌لیگا بازی کرده، دورتموند فقط یک‌گل دریافت کرده است.

کاپیتان دورتموند که از معدود ستاره‌های این تیم است که هرگز به بایرن مونیخ نرفته، تقریبا همه تورنمنت‌های مهم و بزرگ را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است؛ از دست دادن جام‌جهانی۲۰۱۴، از دست دادن یورو۲۰۱۶، از دست دادن یورو۲۰۲۰ و در فاصله 63روز تا آغاز جام‌جهانی۲۰۲۲ احتمالا این تورنمنت را هم از دست می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید