• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 24 شهریور 1401
کد مطلب : 171756
+
-

بازداشت 3متهم جدید در پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی

کوتاه از حادثه
بازداشت 3متهم جدید در پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی

تازه‌ترین تحقیقات در پرونده دستبرد به صندوق امانات بانک ملی به بازداشت 3متهم جدید در پرونده منجر شد. این افراد با فروش اموال مسروقه، 30میلیاردتومان پول به‌دست آوردند و در شمال کشور ویلا و زمین خریدند.
به‌گزارش همشهری، در شرایطی که رسیدگی به پرونده بزرگ‌ترین سرقت پایتخت که در جریان آن، دزدان در تعطیلات خرداد به صندوق‌های امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران دستبرد زده و محتویات 168صندوق را خالی کرده بودند در دادسرای ویژه سرقت و اداره آگاهی تهران ادامه دارد، مأموران پلیس آگاهی تهران موفق شدند 3متهم تازه را در این پرونده دستگیر کنند. سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران در این‌باره به همشهری گفت: همکاران من در این پرونده به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا هرچه زودتر این پرونده به مرحله نهایی برسد. وی افزود: آنها هنگام شناسایی و تحویل اموال به مالباختگان متوجه شدند که مقداری از اموال کشف نشده که بلافاصله اقدامات پلیس در این زمینه آغاز شد و ما چند روز پیش موفق شدیم 3 نفر دیگر را در این پرونده دستگیر کنیم. این 3نفر از اقوام متهمان اصلی پرونده هستند که بخشی از اموال سرقتی در اختیار آنها بود و آنها با فروش اموال مسروقه اقدام به خرید املاک در شمال کشور کرده‌ بودند.
رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: در حقیقت متهمان اصلی پرونده، پس از سرقت بزرگ، بخشی از اموال مسروقه که شامل پول، دلار و طلا بوده را به‌صورت امانت در اختیار این 3نفر قرار داده‌ بودند. آنها هم پس از آنکه متوجه فرار متهمان اصلی به ترکیه شده بودند، تصمیم گرفتند اموال سرقتی را مال خود کنند. آنها حدود 30میلیاردتومان به دست آورده بودند که با این پول، ویلا‌، خانه و زمین در شمال کشور خریده‌اند که پس از دستگیری متهمان، تمام این املاک و حساب‌های متهمان توقیف شد.
سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی افزود: این افراد مدعی هستند که از سرقتی بودن اموال اطلاعی نداشتند. 
رئیس پلیس آگاهی تهران درباره افراد متواری شده به ترکیه نیز گفت: پیگیری موضوع از طریق اینترپل و کشور ترکیه در حال انجام است، اما تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده و ما پیگیر موضوع هستیم تا هرچه زودتر متهمان را به ایران تحویل بدهند. سرهنگ ولی‌پور گودرزی در ادامه به عملکرد خوب پلیس آگاهی تهران در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: جرائم خشن خط قرمز پلیس است و طی هماهنگی‌ای که با مقام قضایی انجام شده اگر فردی با چاقو و اسلحه و... موجب وحشت مردم شود، اتهام محارب برایش درنظر گرفته شده و به اشد مجازات محکوم خواهد شد. 
وی با بیان اینکه درمجموع ۷۰درصد از میانگین جرائم در تهران کشف می‌شود، گفت: این مربوط به تمام جرائم است و به‌عنوان مثال ما در مورد جرائم جنایی وضعیت بهتری داریم و تقریبا ۱۰۰درصد جرائم جنایی رخ‌داده در پایتخت کشف می‌شود. 
رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به تشکیل اداره مبارزه با مالخری در پلیس آگاهی پایتخت گفت: این اداره در هفته فراجا رسما افتتاح خواهد شد و در آن زبده‌ترین کارآگاهان پلیس آگاهی حضور خواهند داشت. با استفاده از ظرفیت‌های این اداره بر خرید و فروش اموال مسروقه نظارت خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید