• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
چهار شنبه 23 شهریور 1401
کد مطلب : 171542
+
-

تأثیر اعمال و رفتار انسان بر زندگی

اندیشه مسطور
تأثیر اعمال و رفتار انسان بر زندگی

آیت‌الله فاطمی‌نیا(‌ره)‌:
شخصی گرفتاری و مشکل مهمی برایش پیداشده بود. کسی به او عملی یاد داده بود که 40روز انجام دهد تا مشکلش حل شود. عمل را انجام می‌دهد و 40روز تمام می‌شود اما مشکل برطرف نمی‌شود. می‌گوید: روزی اضطرابی در دلم افتاد و از منزل خارج شدم، پیرمردی به من رسید و گفت: آن مرد را می‌بینی (اشاره کرد به پیرمردی که عبا به دوش داشت و عرقچین سفیدی بر سر)، گفت: مشکلت به‌ دست او حل می‌شود! بعدا معلوم شد که آن شخص آقا شیخ رجبعلی خیاط است. آقا شیخ رجبعلی آدم خاصی بود، خدا به او عنایت کرده بود. مجتهدین خدمت او زانو می‌زدند و التماس می‌کردند نظری به آنها بکند!
می‌گوید: خودم را با سرعت به شیخ رساندم و مشکلم را گفتم! تا سخنم تمام شد گفت: 4سال است که شوهر خواهرت مرده و تو یک‌سری به خواهرت نزده‌ای! توقع داری مشکلت حل شود؟!
می‌گوید: رفتم به خانه خواهرم، با بچه‌هایش گریه کردند و گله کردند؛ بالاخره راضی‌شان کردم و خوشحال شدند و رفتم. فردا صبح اول وقت مشکلم حل شد. تمام رفتارها و اعمال ما در زندگی‌مان تأثیر دارد؛ برای مثال همانطور که اگر دلی را بشکنیم، ممکن است تأثیر منفی بر زندگی‌مان بگذارد، اگر دلی را هم به‌دست آوریم و خوشحال کنیم، تأثیر مثبت خواهد گذاشت. منشأ بسیاری از مشکلات و گره‌ها در زندگی مردم، اعمال و رفتار آنهاست اما به‌محض مواجهه با گرفتاری، آن را ناشی از سحر و جادو می‌دانند و به‌جای توجه و مراقبه بر اعمالشان، به سراغ دعانویس‌ها می‌روند!
منبع: برگرفته از کانال رسمی تلگرام استاد فاطمی‌نیا
 

این خبر را به اشتراک بگذارید