• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171387
+
-

با مردم/زباله و آلودگی در اطراف قبور مطهر شهدا نباشد

من مادر یک شهید هستم که به‌طور مرتب بر سر مزار فرزندم در قطعه 51بهشت زهرا می‌روم. متأسفانه همیشه مقدار زیادی زباله‌های پلاستیکی یا بازمانده خوراکی در اطراف این قبور به چشم می‌خورد. دیدن این صحنه، دل مادرانی مانند من را که جگر گوشه‌هایشان را برای حفظ اسلام و کشور از دست داده‌اند، به درد می‌آورد. واقعا این وضعیت در ‌شأن شهدای کشور ما نیست. از مسئولان درخواست دارم تا به این وضعیت رسیدگی کنند.
حسینی از تهران

مانور دادن روی سرمای زمستان اروپا برای توافق عقلانی نیست
عده‌ای مدام می‌گویند با فرا رسیدن زمستان اتحادیه اروپا طرف غربی را برای توافق با ایران تحت فشار می‌گذارد و توافق محقق می‌شود. فرض کنیم که چنین شد ولی آیا ایران آمادگی تامین گاز اروپا را دارد؛ درحالی‌که چند سالی است خودمان در زمستان کمبود گاز داریم و حتی سال گذشته گفته می‌شد به‌رغم ضرر چندصد میلیون دلاری در بخش تولید گاز صنایع را قطع کردیم تا گاز خانگی بماند. در این شرایط مانور دادن روی نیاز گاز اروپا به ما شاید چندان در دسترس نباشد.
شهبازی از نهاوند

سکوت و اصول اولیه در کتابخانه مرکزی اردبیل رعایت نمی‌شود
گلایه‌ای از اتاق مطالعه کتابخانه مرکزی داشتم که مراجعین به این کتابخانه اغلب از محیط خانه و سر و صدای موجود برای تمرکز بیشتر به این کتابخانه مراجعه می‌کنند که متأسفانه تراکم در سالن‌های مطالعه این کتابخانه و سر و صدا باعث آزار و اذیت مراجعین می‌شود. باید پذیرش به‌گونه‌ای باشد که اولا همهمه نشود در ثانی اصول مطالعه در کتابخانه به افراد حاضر در سالن‌ها یادآوری شود.
بهنوی از اردبیل

پیامک
اجبار فرم جدید لباس برای مدارس با شرایط اقتصادی کنونی سازگار نیست
مسئولان درخصوص لباس فرم مدارس سختگیری می‌کنند؛ درحالی‌که بعضی از دانش‌آموزان لباس فرم سال گذشته‌شان اندازه و قابل استفاده است. هم‌اکنون مسئولان برخی مدارس برای تهیه لباس فرم جدید اجبار کرده‌اند که با شرایط کنونی اقتصاد خانواده‌ها واقعا سازگار نیست. جدای از این که اسراف نیز است. تهیه روپوش درحالی‌که فرزندم لباسش را خوب نگه داشته و هنوز اندازه‌اش بوده، درست است؟
ملیحی از تهران 

بانک‌های خراسان شمالی از ارائه تسهیلات طفره می‌روند 
طرحی در حوزه صنعت و معدن دارم که بابت آن برای دریافت تسهیلات به بانکی در بجنورد معرفی شده‌ام. حدود 2 سال است که درصدد گرفتن این وام هستم ولی هر روز یک بهانه می‌آورند؛ درحالی‌که عالی‌ترین مقامات استان می‌گویند بانک‌ها نباید کم‌کاری کنند زیرا صدها طرح در حوزه‌های مختلف برای دریافت تسهیلات معرفی شده که تک‌تک آنها برای استان مفید هستند، اما بانک‌ها گوششان بدهکار نیست و ارائه‌دهندگان طرح‌ها مستاصل از این همه سرگردانی به‌دنبال راهی برای دریافت تسهیلات و آغاز کار خود هستند.
سلطان‌پور از بجنورد

جلوی تخلیه نخاله در شهریار را بگیرند
پس از پیگیری‌هایی که در ارتباط با گود پرماجرای نخاله شهر قدس و ابهاماتی که در میزان درآمد، نحوه قرارداد و نداشتن مجوز قانونی انجام شد، در نهایت اجازه تخلیه نخاله در گودهای به جا مانده از معادن شهر قدس داده نشد و آخرین گود به دستور دادستان وقت پلمب شد. در این مدت کامیون‌های حامل، نخاله‌های ساختمانی را در گودی متعلق به حریم شهریار تخلیه کرده و برخی از نخاله‌ها نیز در حاشیه جاده و زمین‌های خالی و خیابان‌ها تخلیه می‌شوند که این معضل باعث گلایه اهالی است و از مسئولان تقاضا داریم جلوی ادامه این روند را بگیرند.
شرافتی از شهریار 

پیام
متروی پردیس چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟
سال‌هاست متروی پردیس در حال ساخت است و این روزها بعد از ۵ سال همچنان درگیر بازمهندسی است. با توجه به هزینه‌های بالای جابجایی، نبود مترو و ساکن شدن قشر کمتر برخوردار در پردیس جا دارد مسئولان، فکری برای ساکنان آن بکنند. بی‌شک جدیت در انجام پروژه متروی پردیس و تخصیص بودجه در این مسیر راهگشاست.
پورمند از پردیس تهران 

خدمات رومینگ سیم‌کارت‌های ایرانی گران‌تر از عراق است
درحالی‌که قرار است به زائران بسته رایگان یا ارزان‌تر بدهند خبری از این بسته‌ها نیست و خرید یک سیم‌کارت عراقی به‌صرفه‌تر است. ضمن اینکه به محض استفاده از سیم‌کارت ایرانی که روی آن به فرض بسته رایگان است رومینگ فعال می‌شود که تعرفه آن گران‌تر است. زائران کربلا را دریابید.
فلاحی از تهران 

نگهداری احشام در محله شش پردیسان قم، نیازمند برخورد مسئولانه است
اهالی محله شش پردیسان استان قم سال‌هاست که در مجاورت هکتارها زمین بکر شهری زندگی می‌کنند که فردی مدعی مالکیت آنهاست، اما نه‌تنها اقدام به عمران و آبادانی آن نمی‌کند بلکه در صد متری منازل مردم به پرورش گوسفند، شتر و سگ می‌پردازد که مخالف بدیهیأت زندگی شهری و اصول بهداشتی است. چند روز قبل امام جماعت محترم مسجد قبا که تنها مسجد این محله است، در مکان این زمین‌ها حضور یافت تا صرفا به پیگیری حقوق مردمان این محله بپردازد، اما با توهین و بی‌احترامی مالک ادعایی این زمین مواجه شده است. در هوای گرم قم و در مجاورت منازل مسکونی شهر تا کی باید شاهد چنین صحنه‌هایی باشیم.
قادری از قم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید