• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171383
+
-

جزئیات ربوده شدن پسر اُتیسم

مدیرعامل انجمن اُتیسم ایران با تشریح جزئیات ربوده شدن پسر ۲۱ ساله دارای اتیسم از قوه قضاییه، معاونت درمان وزارت بهداشت، دادستانی و نیروی انتظامی خواست از درمان تا شناسایی مجرم به این پرونده ورود کنند.
به گزارش ایسنا، سعیده صالح‌‌غفاری گفت: این فرد ۲۱ساله به نام فرزاد روز ۱۲شهریور همراه پدر خود از منزل خارج می‌شوند و عصر همان روز که قصد بازگشت به منزل خود در قلعه حسن‌خان را داشتند، یک موتوری جلوی آنها توقف می‌کند و می‌گوید رایگان آنها را به پایانه اتوبوسرانی محله آذری می‌رساند. پس از رسیدن به پایانه، فرد موتوری از پدر می‌خواهد از موتور پیاده شده و بررسی کند که آیا می‌خواهند همین اتوبوس را سوار شوند یا خیر و در همین فاصله کوتاه، اقدام به ربودن این بیمار اتیسمی می‌کند.
وی افزود: تا روز یکشنبه ۱۳شهریور اصلا مشخص نیست که این فرد چه بلایی سرش آمده است. تنها به گفته اورژانس و بیمارستانی که او را به آنجا انتقال داده‌اند، مشخص است که افراد محلی او را به شکل برهنه و با آثار ضرب و شتم پیدا کرده‌اند که در تماس با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل می‌شود.
او ادامه داد: متأسفانه تمام مدتی که فرزاد در این بیمارستان بستری بوده در پرونده او ارجاع به پزشکی‌قانونی و ارجاع به نیروی انتظامی وجود ندارد و خانواده‌اش روز چهارشنبه ۱۶شهریور فرزند خود را پیدا می‌کنند و بدون اینکه ویزیت کاملی از بیمار انجام  شود، ترخیص صورت می‌گیرد، اما مجددا روز پنجشنبه ۱۷شهریور وی به‌علت تب بالا به بیمارستان مراجعه می‌کند. 
صالح‌غفاری تأکید کرد: خواسته ما و خانواده فرزاد پیدا شدن موتورسواری است که اقدام به ربودن فرزاد کرده است. خواهش می‌کنیم نیروی انتظامی تمام تلاش خود را انجام دهد که به واسطه عکس و فیلمی که از پایانه مسافربری آذری گرفته و به پلیس آگاهی تهران تحویل داده شده است، بتوانند این فرد را پیدا کنند. این حادثه بیانگر لزوم بازآموزی و آموزش دقیق پرسنل لایه اورژانس، بهزیستی و وزارت بهداشت است تا به هر شکلی اگر فرد مجهول‌الهویه‌ای به آنها ارجاع داده شد، بدانند که مشخصات اولیه یک فرد مبتلا به اتیسم چیست. نداشتن کلام‌، داشتن کلیشه‌های رفتاری و نداشتن تعامل اجتماعی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که شک‌برانگیز است که فردی اتیسم است و باید به مراکز مرتبط ازجمله انجمن اتیسم ایران به شماره تلفن ۰۲۱۴۸۰۸۵۰۰۰ اطلاع‌رسانی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید