• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171269
+
-

گزارش‌های بی‌اعتبار

اطلاعات بسیاری از رسانه‌های خارجی در مورد فوتبال ایران پر از اشتباه است

سوژه روز
گزارش‌های بی‌اعتبار

یک عادت رایج بین رسانه‌ای‌ها این است که معمولا اخبار رسانه‌های خارجی در مورد فوتبال ایران را بیش از حد جدی می‌گیرند؛ یعنی اگر دو خط مطلب در مورد تیم ملی، یک باشگاه مهم لیگ برتری یا حتی یکی از لژیونرهای ایرانی در این رسانه‌ها منتشر شود، خبرگزاری‌ها و مطبوعات داخلی به‌شدت آن را پررنگ می‌کنند و جدی می‌گیرند. این در حالی است که بسیاری از گزارش‌های تنظیم‌شده از این دست، اعتبار چندانی ندارند و مملو از غلط هستند. آخرین نمونه‌اش هم شاید مربوط به گزارشی باشد که یک سایت انگلیسی به اسم HITC منتشر کرده و در آن از 5 بازیکن خطرناک تیم کشورمان در جام‌جهانی نام برده است. این 5نفر عبارتند از مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و ‌اللهیار صیادمنش.
حالا اینکه از نظر کیفی انتخاب‌های رسانه مزبور در چه سطحی قرار دارد و مثلا کریم انصاری‌فرد که مدت‌هاست در تیم ملی بازی نمی‌کند چطور ممکن است در چنین فهرستی قرار بگیرد به کنار، نکته بامزه‌تر درج نام صیادمنش است؛ بازیکنی که در همان کشور انگلستان بازی می‌‌کند، چندی پیش مصدوم شده و همه می‌دانند که به مسابقات جام‌جهانی نخواهد رسید. یادش به‌خیر؛ کمی قبل‌تر هم یک رسانه اندونزیایی با تمجید از جهانبخش، او را بازیکن آلکمار هلند معرفی کرده بود، درحالی‌که علیرضا 3فصل در برایتون بازی کرده و الان مدت‌هاست به فاینورد پیوسته است! بسیاری از اخبار مربوط به پیشنهادهای خارجی بازیکنان ایرانی هم از همین درجه از اعتبار برخوردار است.
از این دست اشتباهات بسیار زیاد دیده شده و تنها یک پیام دارد؛ اینکه نباید مطالب مندرج در رسانه‌های آن‌طرف آبی را آنقدرها هم مهم بدانیم و اینطور از خود بیخود شویم. خیلی مواقع همینطور یک چیزی برای خودشان می‌نویسند و نباید به صرف اینکه خارجی هستند، به آن پر و بال بدهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید