• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171267
+
-

نکته بازی/چه ایرادی دارد؟

حمید مطهری، سرمربی نساجی قبل از بازی با استقلال حرفی زده که بازتاب‌های منفی زیادی به همراه آورده است. مطهری گفته: «یحیی گل‌محمدی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی شایستگی نشستن روی نیمکت تیم ملی را داشتند.» صدالبته دفاع مربیان ایرانی از یکدیگر اتفاق جدیدی نیست. این دوستان خیلی مواقع پشت یکدیگر می‌ایستند و برای هم نوشابه باز می‌کنند. با این حال کسانی که این بار از مطهری انتقاد می‌کنند و عقیده دارند او در حال سوگیری صنفی است، یک نکته مهم را نادیده گرفته‌اند؛ اینکه قرار است بعد از جام‌جهانی جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی بنشیند. این اتفاقی است که در عمل و با تصمیم فدراسیون فوتبال قرار است رخ بدهد؛ خب در این صورت فکر می‌کنید قلعه‌نویی و دایی یا حتی خود مطهری چقدر با نکونام فرق دارند؟

کاش دروغ باشد
همه می‌دانند که در این مدت فشار زیادی از درون تیم ملی علیه اسکوچیچ وجود داشت و برخی بازیکنان برای به زیر کشیدن او از هیچ کاری دریغ نکردند. با این حال شایعه‌ای که اخیرا سر زبان‌ها افتاده بیش از حد ترسناک است؛ اینکه 3 بازیکن تیم ملی تهدید کرده بودند اگر دراگان روی نیمکت باقی بماند در اردوی اتریش حاضر نخواهند شد! طبیعتا نمی‌شود این خبر را تأیید یا تکذیب کرد، اما از صمیم قلب امیدواریم کار دیگر به اینجا نکشیده باشد. این دیگر خیلی «زیاده‌روی» است و نشان می‌دهد یک عده بازیکن خودشان را بسیار بالاتر از حدی که هستند فرض کرده‌اند. چنین بدعتی شاید امروز به سود رئیس فدراسیون یا مربی جدید باشد، اما فردا موقعیت خود آنها را هم به ناز و کرشمه‌های همین بازیکنان گره می‌زند.

این را به خودش هم بگو
بعد از اخراج مهدی طارمی برابر اتلتیکومادرید که به‌خاطر تمارض در محوطه جریمه رخ داد، فضای سنگینی علیه این بازیکن به‌وجود آمده است. باشگاه‌های رقیب که از مدت‌ها پیش حملات خود را به طارمی سازماندهی کرده بودند، بهانه بسیار خوبی پیدا کردند و حسابی به مهدی تاختند. در این میان سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو به دفاع از شاگرد ایرانی‌اش پرداخت و گفت طارمی از نظر سرعت یکی از 3 بازیکن برتر لیگ پرتغال است. در عین حال اما سرمربی پورتو یک جمله جالب دیگر هم به زبان آورد: «شاید کمپین‌هایی علیه او در فضای مجازی تشکیل دادند اما ما مربی و فوتبالیست حرفه‌ای هستیم، پول زیادی می‌گیریم و باید انتقادپذیر باشیم.» کاش اینها را به‌ خود مهدی هم بگویید، شاید به‌خاطر هر انتقادی ترش نکند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید