• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171268
+
-

آماربازی

با تغییر سرمربی تیم ملی و بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت ایران، احتمالا لیست بازیکنان تیم ملی نیز با تغییراتی روبه‌رو خواهد شد. نخستین خبری که بعد از توافق با کی‌روش منتشر شد، دعوت دوباره از رامین رضاییان بود؛ بازیکنی که در زمان کی‌روش بازیکن اصلی تیم ملی بود اما در دوران اسکوچیچ حتی یک‌بار هم دعوت نشد. در مقابل، بازیکنی که در دوره اسکوچیچ به بازیکن اصلی تیم‌ملی بدل شده بود و حالا احتمالا جایگاهش را از دست می‌دهد، شجاع خلیل‌زاده است. شجاع در دوران اسکوچیچ حضوری تمام‌عیار در بازی‌ها داشت و فقط دو سه بازی آخر را به‌خاطر مصدومیت از دست داد. او 1257دقیقه برای تیم اسکوچیچ بازی کرد و پنجمین بازیکن پرکار تیم ملی در این دوره بود.

پرکارترین بازیکن تیم ملی در دوره دراگان اسکوچیچ محمدحسین کنعانی‌زادگان بود که 1433دقیقه برای این تیم به زمین رفت. تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ مجموعا 18بازی رسمی و دوستانه انجام داد و کنعانی در 1433دقیقه از 1620دقیقه ممکن درون زمین بود. او بازی دوستانه با الجزایر را به‌خاطر محرومیت از دست داد و شاید اگر در میدان بود، تیم اسکوچیچ در آخرین مسابقه‌اش شکست نمی‌خورد. بعد از کنعانی‌زادگان به اسامی احمد نوراللهی، صادق محرمی و علی قلی‌زاده می‌رسیم که آنها هم از بازیکنان محبوب دراگان بوده‌اند. این 3نفر به‌ترتیب 1373، 1333 و 1322دقیقه برای اسکوچیچ بازی کردند. از این جمع احتمالا صادق محرمی با ورود سرمربی جدید، دیگر جایگاه سابق را نخواهد داشت.

در دوره سرمربیگری اسکوچیچ مجموعا 38بازیکن برای تیم ملی به میدان رفتند. دانیال اسماعیلی‌فر، کامیابی‌نیا، سیاوش یزدانی، ابوالفضل جلالی، حسین‌زاده و علی کریمی نفرات آخر این لیست هستند که مجموع بازی‌ همه آنها به 100دقیقه نمی‌رسد. اما 11نفر اول این لیست را حسین کنعانی، احمد نوراللهی، صادق محرمی، علی قلی‌زاده، شجاع خلیل‌زاده، وحید امیری، مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی و بیرانوند تشکیل می‌دهند که میانگین حضور آنها در میدان، 1168دقیقه بوده است. بعد از این 11نفر، امید نورافکن، میلاد محمدی، امیر عابدزاده، حاج‌صفی و سامان قدوس نفرات بعدی هستند که رتبه‌های 12 تا 16 را در اختیار دارند. مهدی ترابی در دوره اسکوچیچ فقط 70دقیقه فرصت بازی پیدا کرد اما احتمالا او هم در دوره جدید فرصت بیشتری خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید