• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170905
+
-

دفاع خبرگان ملت از عملکرد دولت سیزدهم

آیت‌الله جنتی: دولت در یک سال اخیر توانست موفقیت‌های قابل توجهی به‌دست آورد تا آرمان‌های امام‌ ره برجسته شود

خبرگان
دفاع خبرگان ملت از عملکرد دولت سیزدهم

دهمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز (سه‌شنبه) با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان، در ساختمان قدیم مجلس ‌شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد و طرح «اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» ازجمله دستورکارهای نمایندگان در نخستین روز اجلاسیه دهم بود.
به‌گزارش همشهری، اجلاسیه دهم دیروز درحالی آغاز به‌ کار کرد که نهمین اجلاس رسمی این دوره از مجلس خبرگان در اسفندماه سال‌گذشته برگزار شده بود و طی آن، اعضای جدید منتخب در انتخابات میان‌دوره‌ای، به جمع نمایندگان اضافه شدند و مواد باقیمانده از «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» نیز مورد تصویب قرار گرفته بود‎؛ دستورکاری که در اجلاسیه دهم نیز ادامه یافت.
ادامه بررسی و تصویب نهایی فصل ششم و هفتم طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه پیرامون آخرین وضعیت روابط منطقه‌ای جمهوری اسلامی و روند مذاکرات لغو تحریم‌ها و برگزاری نشست صمیمی با حضور رئیس‌جمهور از مهم‌ترین برنامه‌های روز نخست اجلاسیه دهم بود.

قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی دولتمردان
دفاع از عملکرد دولت سیزدهم از نکات برجسته در سخنان ناطقان روز نخست اجلاسیه دهم خبرگان ملت بود. برهمین اساس هم بود که رئیس مجلس خبرگان در آغاز به‌کار اجلاسیه، دولت سیزدهم را به‌دلیل «دوری از اشرافیت» تحسین کرد. آیت‌الله احمد جنتی دراین باره گفت: دولت در این مدت یک سال، توانست موفقیت‌های خوب و قابل توجهی داشته باشد تا آرمان‌های امام‌خمینی (ره) برجسته شود.
وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی دولتمردان، به تلاش‌های دولت در زمینه بهداشت و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: دولت در این زمینه عملکرد موفقی داشته‌ است. در حوزه سیاست ‌خارجی نیز پویایی و تحرکاتی در زمینه ارتباط با کشورهای همسایه شاهد بودیم.
جنتی با اشاره به رفتار رئیس دولت سیزدهم و هیأت دولت در برابر مردم، تصریح کرد: در دوری از اشرافیت رفتار مناسبی را از رئیس‌جمهور و اعضای دولت شاهد بوده‌ایم. امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه داشته باشد. رئیس مجلس خبرگان همچنین با تأکید بر اینکه در زمینه معیشت، اول باید آب و نان مردم درست شود، عنوان کرد: دولت اصلاح اساسی اقتصادی را آغاز کرد و آن را به نتیجه رساند، اما تداوم این اصلاحات اساسی باید در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در تولید و کشاورزی و اصلاح نظام ساختاری نیز سرعت گیرد.
جنتی ادامه داد: توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری منجر به گشایش می‌شود؛ همانطور که توجه به توصیه‌های ایشان در سیاست ‌خارجی راهگشا بود. وی با اشاره به رشد ترانزیت و ارتباط با کشورهای همسایه گفت: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و منتظر مذاکرات نماندن از توصیه‌های دیگر رهبر معظم انقلاب بود که توجه به این توصیه نیز بسیار راهگشا بود.
جنتی افزود: رهبر معظم انقلاب به دولتمردان فرمودند در میان مردم حضور داشته باشید، چرا که حضور مسئولان در میان مردم موجب دلگرمی است‎؛ هرجا به توصیه‌های ایشان عمل شد، پیشرفت داشتیم و هرجا کوتاهی شد، شاهد عقبگرد و پسرفت بوده‌ایم.

 ناکامی تلاش دشمنان در سیستان ‌و بلوچستان
نمایندگان مردم تهران و سیستان ‌و بلوچستان در مجلس خبرگان ناطق پیش ‌از دستور دهمین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بودند که در روز نخست مباحث خود را مطرح کردند. مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده سیستان ‌و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در نطق خود گفت: سفرهای استانی سبب شده مسئولان اجرایی از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و مردم مشکلات را با آنها در میان بگذارند و این موضوع، مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود.
نماینده تهران در مجلس خبرگان ‌رهبری نیز در نطق پیش‌از دستور خود گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید به ترسیم هندسه حکمرانی براساس فقه حکمرانی توجه شود. حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی افزود: تحول در علوم حکمرانی باید در گام دوم انقلاب ‌اسلامی مورد توجه حوزه‌های علمیه و سایر مراکز علمی قرار گیرد. این نکته‌ای است که حضرت امام راحل نیز بر آن تأکید داشتند. وی همچنین با اشاره به توصیه مقام ‌معظم ‌رهبری به مجلس خبرگان مبنی بر تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز عنوان کرد: یکی از وظایف این هیأت اندیشه‌ورز که به همت هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تشکیل شده، این است که با یک نگاه کلان به مسیر انقلاب از آغاز تاکنون، مشخص کند چقدر به اهداف انقلاب نزدیک شده‌ایم و آنگاه مطالبات خودش را براساس این ارزیابی مطرح کند.
 براساس برنامه اعلام شده، این اجلاسیه عصر امروز(چهارشنبه) با قرائت بیانیه‌ هیأت‌رئیسه به‌کار خود پایان می‌دهد و نمایندگان صبح پنجشنبه (فردا)‌ پس‌از حضور در حرم امام راحل و ادای احترام به بنیانگذار انقلاب اسلامی، به دیدار مقام ‌معظم ‌رهبری خواهند رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید