• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170910
+
-

ادامه فشارهای ضدحقوق بشری سوئد علیه حمید نوری

حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد، در روزهای اخیر پس‌از یک ماه قطع ارتباط کامل، موفق شد کمتر از ۱۰دقیقه با خانواده خود صحبت کند و گزارشی از آخرین وضعیتش ارائه دهد.
به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، درحالی‌که رأی بدوی دادگاه نوری اواخر تیرماه گذشته صادر و قاضی به او وعده داده بود براساس قوانین سوئد، بسیاری از محدودیت‌های وی رفع خواهد شد، اما پس‌از صدور رأی حبس ابد، محدودیت‌های این تبعه ایرانی به طرز عجیبی تشدید شده‌است.
مهم‌ترین این محدودیت‌ها عبارت بودند از قطع تماس با خانواده، ادامه نگهداری در سلول انفرادی، عدم‌دسترسی به پزشک و مواردی مانند اینکه وی حتی به متن ترجمه شده رأی دادگاه علیه خود هم دسترسی نداشته تا بتواند نسبت به آن اعتراض کند. روز گذشته اما نوری پس از یک ماه قطع ارتباط کامل با خانواده، موفق شد کمتر از ۱۰دقیقه با همسر خود صحبت کند.
او دراین تماس کوتاه که با حضور مترجم و تحت کنترل‌ها و نظارت‌های شدید امنیتی برقرار شد، تأکید کرد فشارها بر وی تشدید شده و علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی، همه دست‌نوشته‌ها و کتاب‌های او را هم از سلول خارج کرده‌اند و او چند روزی است حتی از حق مطالعه هم محروم شده ‌است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید