• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170871
+
-

نکته بازی/نیوکمپ باید برود جلو

هوادار و پرسپولیس در حالی در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم رفتند که چمن خراب استادیوم صدای هر دو تیم را درآورده بود. تماشاگران تلویزیونی به وضوح می‌دیدند که توپ مدام پله می‌شود و امکان 5سانتی‌متر پیش‌روی منظم را هم ندارد. این موضوع به شکل محسوسی از کیفیت بازی کاسته بود، اما گویا خرابی چمن یک مخالف بزرگ داشت. رضا پارسا، مدیر مجموعه ورزشی دستگردی گفته بود: «زمین ورزشگاه پاس قوامین مخملی است و هیچ مشکلی ندارد.» قبلا در چنین شرایطی مدیران مشکلات را می‌پذیرفتند و مثلا می‌گفتند بودجه نداریم یا امکانات‌مان کم است و این چیزها. حالا اما برخی از مدیران رویکرد دیگری را در پیش گرفته‌اند و روز روشن را هم انکار می‌کنند. بله آقا؛ چمن شما مخملی است، اصلا نیوکمپ باید در مقابل دستگردی برود جلو!

بگذار ترجمه کنند
شروع فرهاد مجیدی در لیگ امارات خوب نبوده و او زیر فشار است، اما همه مشکلات فرهاد به همین مقدار محدود نمی‌شود. به تازگی یک بخش از نشست خبری مجیدی در فضای مجازی وایرال شده که او در آن می‌کوشد انگلیسی حرف بزند، اما به‌نظر می‌رسد کمی زبان عربی هم در آن مخلوط شده و مشکلاتی به‌وجود آمده است. بخش خاص این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به کلیدواژه شده «پرابلم تاکتیکی» است که بعید به‌نظر می‌رسد در هیچ‌یک از زبان‌های زنده دنیا معنی خاصی داشته باشد. البته ما که در تسلط مجیدی به زبان‌های خارجی تردید نداریم، اما بهتر است او کمی هم مهارت‌هایش را پنهان کند و مثلا فارسی حرف بزند. اینطوری یک شغل ایجاد می‌شود. بالاخره مترجم‌ها هم باید نان بخورند. اینطور نیست؟

بگو چه‌کسی را قبول داری؟
شنیدن جملات انتقادی از پیشکسوتان فوتبال ایران به یک عادت دیرینه تبدیل شده و هیچ‌چیز عجیبی نیست. با این حال بعضی از دوستان انصافا شور کار را در می‌آورند. مثلا حسن خان روشن که خیلی هم فوتبالیست بزرگی بوده و آدم محترمی است، یک سلسله اظهارات تند و تیز در مورد مربیان خارجی دارد که کم‌کم دارد از حد تحمل خارج می‌شود. او ساپینتو را «دلقک» خوانده و این در حالی است که به وینفرد شفر هم می‌گفت «دلال» و عقیده داشت آندرا استراماچونی هم یک آدم «مزخرف» است. او که برانکو را هم قبول نداشت و می‌گفت «مربی» نیست، حالا تهدید کرده که اگر کارلوس کی‌روش برگردد، ساختمان فدراسیون را آتش می‌زند! حالا ما کاری به این نفرات نداریم، اما انصافا شما بگو کدام مربی را قبول داری؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید