• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170754
+
-

تکمیل‌طرح‌های‌نیمه‌تمام‌صنعتی‌قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۲۰ سرمایه‌گذار خارجی از ترکیه، کره‌جنوبی و دیگر کشورها در شهرک صنعتی استان مستقر هستند. همچنین اطلاعات طرح‌های نیمه‌ساز و نصفه‌کاره را جمع‌آوری می‌کنیم تا آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.
به گزارش تسنیم، رضا صفاری افزود: یکی از اولویت‌های مهم وزارت صمت، تأمین مالی زنجیره‌ای است. یعنی در زنجیره تولید یک محصول، چندین بنگاه شرکت دارند که یک بنگاه مواداولیه را دریافت و تبدیل به  محصول نهایی می‌کند. این محصول،تولید شده از مواداولیه بنگاه دیگری است. این زنجیره تکرار می‌شود تا به مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه شناسایی رشته‌های این زنجیره بر عهده وزارت صمت است، افزود: وزارت صمت پس از شناسایی و تأمین مالی، بنگاه‌ها را به‌صورت شبکه‌ای مدیریت و درصورت لزوم به‌صورت شبکه‌ای به آنها تسهیلات پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: استاندار قزوین تأکیددارد واحدهای صنعتی کوچک که قدرت تأمین تضامین تسهیلات را ندارند؛ صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، تا ۷۰ درصد وثایق مورد نیاز بانک‌ها را تأمین کند چراکه ضمانت‌هایی که از این صندوق دریافت می‌شود بسیار سهل‌تر از بوروکراسی اداری بانک‌ها است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تشریح کرد: در توسعه بازار، بحث صادرات به کشورهای خارجی مطرح است، واحدهای صنعتی کوچک به‌دلیل کوچک بودن، شبکه تخصصی صادراتی ندارند لذا کنسرسیوم‌های صادراتی در راستای کمک به صادرات واحدهای صنعتی ایجاد می‌شوند.
وی ادامه داد: معمولاً چند واحد صنعتی یک کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند و این کنسرسیوم به نیابت از آنها صادرات و بازاریابی یک واحد صنعتی را در خارج از کشور عهده‌دار است. در خوشه فرآوری انگور، کنسرسیوم صادراتی استان را در روسیه تشکیل دادیم، کنسرسیوم صادراتی شیرینی سنتی هم در کشور عراق تشکیل شده است که متشکل از ۵ واحد کارگاهی استان قزوین است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید