• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170718
+
-

تأمین ۲۰درصد برق کشور با انرژی هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی، روز دوشنبه در رویداد تبادل فناوری حوزه فناوری‌های نوین انرژی، لیزر، فوتونیک و کاربرد پرتوها که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: با کمک و همکاری فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اطمینان داریم در آینده ۲۰درصد از سبد انرژی کشور با برق هسته‌ای تأمین می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی با توجه به برنامه افق ۲۰ساله که در قالب سند جامع تصویب و ابلاغ شده است، باید آن را با یک تحول سیاستی و رویکردی همراه کند تا بتواند تمامی استعدادها و ظرفیت‌های ملی را برای پیشبرد و تحقق این اهداف در مسیر شکوفایی به خدمت بگیرد.
او با بیان اینکه با القای دشمن فضای امنیتی برای سازمان انرژی اتمی ایجاد شده است، یادآور شد: ما باید با این فضا مقابله کنیم و با سیاست تحریم‌های باز و سیاست نوآوری باز این فضای یأس و هراس را که این سال‌ها بر این سازمان چیره شده است، به‌خودباوری و تقویت اعتماد به نفس درعرصه ملی و پیشبرد تبدیل کنیم. امروز به همت صندوق نوآوری و شکوفایی نخستین رویداد در حوزه لیزر، فوتونیک را برگزار کردیم. مطمئن هستم این نقطه آغاز است که با حضور ۴۰شرکت دانش‌بنیان برگزار شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید