• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 14 شهریور 1401
کد مطلب : 170676
+
-

از بوندس‌لیگا تا گرگان

بهنام یخچالی، بازیکن تیم ملی بسکتبال بعد از 2فصل بازی در بوندس‌لیگا راهی تیم شهرداری گرگان می‌شود؟ حاتمی سرمربی شهرداری خبر حضور بهنام در تیمش را رد نکرد

از بوندس‌لیگا تا گرگان

بهنام یخچالی به ایران برمی‌گردد؟ بعد از اینکه او قراردادش را با تیم آلمانی فسخ کرد شایعه شد که مقصد بعدی بهنام، ایران، گرگان و تیم شهرداری است. هرچند نزدیکان تیم شهرداری گرگان و بهنام با اطمینان می‌گویند این فصل او برای تیم گرگانی بازی می‌کند ولی خود بهنام و مهران حاتمی، سرمربی شهرداری می‌گویند هنوز چیزی مشخص نیست.
یخچالی بعد از بازی ایران و ژاپن در پنجره‌ چهارم انتخابی جام‌جهانی راهی آلمان شد و به بهانه اینکه تمرینات تیم باشگاهی‌اش؛ MBC آغاز شده است، حاضر نشد همراه تیم ملی به استرالیا برود. یخچالی که سابقه بازی در لیگ چین را دارد، 2سال پیش بعد از اینکه از تیم نانجینگ چین جدا شد، راهی آلمان و باشگاه روستوک شد. یک سال برای این تیم بازی کرد و فصل پیش با تیم MBC قرارداد بست. با عجله‌ای که یخچالی برای حضور در تمرینات تیمش داشت به‌نظر می‌رسید او این فصل هم در بوندس‌لیگا بازی می‌کند اما یک هفته بعد از حضور در باشگاه خبر داد که قراردادش را فسخ کرده است. یخچالی که به‌شکل توافقی از باشگاه جدا شده، در توضیح دلیل این جدایی گفته است: «با نقش جدیدم در تیم راحت نبودم و به همین دلیل پس از مذاکره با باشگاه توافقی جدا شدم.»
خیلی‌ها توضیحات یخچالی را منطقی نمی‌دانند و بعید می‌دانند جدایی او یکباره اتفاق افتاده باشد. به‌نظر می‌رسد یخچالی از قبل برای این جدایی برنامه داشته و باشگاه هم در جریان بوده است. تیم آلمانی بلافاصله بعد از جدایی یخچالی جایگزین او را معرفی کرد؛ کریس بازیکنی است که به‌جای بهنام در این تیم بازی می‌کند. از طرف دیگر مقصد خود او را هم مشخص کرده‌اند. بهنام درباره تیم بعدی‌اش شفاف صحبت نکرده است: «فعلا چیزی مشخص نیست و باید صبر کنیم تا شرایط بررسی شود.» با توجه به اینکه بیشتر تیم‌های اروپایی خریدهایشان را انجام داده‌اند بعید است که تیمی برای بازیکن ایرانی جای خالی داشته باشد. مگر اینکه او بخواهد در دسته پایین‌تر بازی کند. احتمال اینکه یخچالی این تصمیم را بگیرد خیلی کم است. دلیل هم مشخص است، او مشتری بهتری در ایران دارد. این فصل علیار نجفی از شهرداری گرگان جدا شد و به تیم آویژه‌صنعت مشهد رفت. برای پر کردن جای خالی او، چه بازیکنی بهتر از بهنام یخچالی؟ گفته می‌شود پیشنهاد مالی گرگان به یخچالی بیشتر از دستمزدی است که او از تیم‌های آلمانی می‌‌‌گرفت. بعضی‌ها هم حضور یخچالی در گرگان را به دوستی‌اش با محمد جمشیدی ربط می‌دهند. جمشیدی و یخچالی هر دو شهرکردی هستند و دوستی نزدیکی با هم دارند. حاتمی، سرمربی شهرداری گرگان دیروز خبر حضور بهنام در تیمش را نه رد کرد و نه تأیید: « از باشگاه استعلام بگیرم، 2 ساعت دیگر تماس بگیرید خبرش را به شما می‌دهم.» او 2 ساعت دیگر پاسخگوی تلفن همراهش نبود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید