• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 14 شهریور 1401
کد مطلب : 170675
+
-

استعدادها در لرستان هدر می‌روند

علیرضا سرلک، نایب‌قهرمان سال گذشته دنیا، امسال در صربستان برای طلا می‌جنگد اما از برخورد مسئولان ناراضی است

استعدادها در لرستان هدر می‌روند

علیرضا سرلک سال گذشته در مسابقات جهانی نروژ طلسم مدال نگرفتن ملی‌پوشان ایران در وزن نخست را شکست. آخرین مدال ایران در وزن 57کیلوگرم مسابقات جهانی توسط حسن رحیمی در سال2015 به‌دست آمده بود. رحیمی در آن رقابت‌ها موفق شد مدال نقره بگیرد و پس از آن نمایندگان وزن اول ایران سال‌ها دست خالی از مسابقات جهانی بازگشتند. تا اینکه سرلک کشتی‌گیر اهل الیگودرز در نخستین حضورش در مسابقات جهانی به مدال نقره رسید و این طلسم را شکست. این کشتی‌گیر لرستانی در آستانه دومین حضورش در مسابقات جهانی با روزنامه همشهری به گفت‌وگو نشسته است.

  در نخستین حضورت در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال شدی. در دومین تجربه مسابقات جهانی، نتیجه را چه پیش‌بینی می‌کنی؟
قطعا به‌دنبال نتیجه بهتر هستم و سعی می‌کنم کشتی به کشتی پیش بروم. کار در صربستان سخت‌تر است ولی من هم بیشتر تمرین کرده‌ام و سعی می‌کنم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

  بعد از اینکه مدال نقره جهان را گرفتی، برخورد مسئولان با تو چطور بود؟
خیلی خلاصه بخواهم بگویم، یک قول‌هایی دادند اما دیگر خبری نشد. من هم به اردوهای تیم ملی برگشتم و مشغول تمرینات شدم تا خودم را برای حضور در صربستان آماده کنم. من لیسانس رشته برق دارم و قرار بود مشکل اشتغالم را حل کنند ولی اتفاق خاصی رخ نداد. البته آقای دبیر پیگیر کار همه بچه‌ها هست ولی مسئولین متأسفانه فقط وعده می‌دهند.

  یک جایی گفته بودی کشتی لرستان می‌تواند مثل مازندران بشود.
بله، اگر استعدادیابی شود و امکانات در اختیار همشهری‌هایم قرار بگیرد هم در رشته آزاد و هم در فرنگی، استان لرستان می‌تواند سرآمد باشد. ولی سوءمدیریت و اینکه مدیران اصلا دغدغه ورزش را ندارند کار را سخت کرده و متأسفانه خیلی از استعدادها دارد هدر می‎رود.

  در مسابقات جهانی نروژ، شگفتی‌ساز بودی و توانستی نایب‌قهرمان دنیا شوی. شرایط از نروژ تا صربستان چقدر تغییر کرده است؟
در مسابقات جهانی سال گذشته تیم ایران شگفتی‌ساز بود و در تعداد فینالیست و مدال طلای جهان تاریخ‌ساز شدیم. درباره مدال خودم هم باید بگویم شکر خدا دست خالی برنگشتم و این اتفاق خوبی بود. برای صربستان هم با انگیزه بیشتری تمرین کردم تا رنگ مدالم را تغییر 
دهم.

  امسال جدی‌ترین رقیبت کیست؟
کشتی‌گیران هند، آمریکا و ژاپن رقیبان اصلی من هستند که برای هر کشتی برنامه دارم. ان‌شاءالله مردم هم دعا کنند تا نتیجه خوبی به‌دست بیاورم.

  تا به حال 2 بار با گیلمان آمریکایی کشتی گرفتی. بار اول یک‌طرفه شکست خوردی ولی بار دوم در یک کشتی نزدیک باختی. بار سوم را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
گیلمان خیلی کشتی‌گیر خوبی است که توانسته مدال طلای جهان و برنز المپیک را کسب کند. قطعا این بار با شرایط بهتری در مقابلش کشتی خواهم گرفت. کشتی‌گیران آمریکایی پرنفس هستند و البته سال‌هاست روی تکنیک خود هم کار کرده‌اند. دلیل پیشرفت آنها در کشتی طی سالیان گذشته همین مسئله بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید