• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 14 شهریور 1401
کد مطلب : 170659
+
-

گرانی‌های رو به افول

چهره روز
گرانی‌های رو به افول

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، دورنمای گرانی و تورم را کاهشی می‌داند و به‌خصوص با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که سهم یارانه هر فرد را به‌دست خود او می‌سپارد و همچنین با اقدامات دولت در زمینه تأمین کالاهای اساسی و اصلاح ساختارهای غلط اقتصادی، امیدوار است شرایط اقتصاد روزبه‌روز بهتر و مساعدتر شود.
 یکی از مسائلی که مخبر به آن پرداخته، کارهای بزرگی بوده که دولت  شروع کرده و نتایج آن برای اقتصاد و مردم ملموس خواهد بود. او می‌گوید: بیش از 50 تا 60 سال است که ما از تورم، ناترازی بودجه و ناترازی در بانک‌ها زجر می‌کشیم اما داریم کاری می‌کنیم که به نقطه خوبی برسیم و ساختار بودجه را اصلاح و تنظیم می‌کنیم لذا برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال کارهای بزرگی را شروع کردیم و ظرفیت‌های کشور نیز فوق‌العاده است.
در این میان، مهم‌ترین مسئله فعلی اقتصاد ایران تورم و گرانی است که فشار آن روی معیشت مردم مشهود است و برای رفع آن برنامه‌های جدی برای مقابله با فقر در دستور کار دولت قرار گرفته است. معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید: نخستین کاری که در دولت انجام دادیم، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در طرح مردمی‌سازی‌ یارانه‌ها بود که برای رفع محرومیت عمومی انجام شد؛ چراکه در سال قبل 360هزار میلیارد تومان یارانه برای گوشت، تخم‌مرغ، روغن و سایر اقلام داده بودیم اما همه بهره‌مندی مردم از این یارانه‌ها منصفانه و برابر نبود؛ افرادی بودند که یک نسبت از این یارانه سهم داشتند و هیچ استفاده‌ای نمی‌کردند؛ اما از طرف دیگر افرادی بودند که نهایت بهره‌مندی از این یارانه‌ها را داشتند و پسمانده ناهار و شام آنها به‌اندازه نیاز یک ماه افراد محروم بود. حالا اما، با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است و در ادامه مسیر با کاهش تورم، این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید