• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 13 شهریور 1401
کد مطلب : 170571
+
-

بی‌تیم‌تر از باد

کسی برای این ستاره‌ها باشگاهی سراغ ندارد؟

بی‌تیم‌تر از باد

با توافق رسمی و نهایی مارسلو با باشگاه یونانی المپیاکوس، حالا یک ستاره از بازیکنان بدون باشگاه در اروپا کم شده است. بازیکنان زیادی بودند که در این تابستان بازیکن آزاد شدند. عده‌ای از آنها تیم جدید پیدا کردند؛ گرت بیل از رئال به لس‌آنجلس اف‌سی رفت، ایسکو از همین تیم راهی سه‌ویا شد، لوییس سوارس از اتلتیکو‌مادرید به تیم سابقش در اروگوئه یعنی ناسیونال برگشت، پل پوگبا با پایان یافتن قراردادش با منچستریونایتد دوباره راهی یوونتوس شد، دیبالا بعد از یوونتوس قرار بود به اینتر برود اما مورینیو و توتی او را متقاعد کردند با آاس‌رم قرارداد ببندد، اوریگی سرانجام از لیورپول جدا شد و با میلان قرارداد امضا کرد، اینسینیه و برناردسکی با اتمام قراردادشان در ناپولی و یوونتوس از اف‌سی تورنتو در لیگ حرفه‌ای آمریکا سردرآوردند، کریستینسن و فرانک کسیه از چلسی و میلان به بارسلونا رفتند، فرناندینیو هم از سیتی به برزیل برگشت، رودیگر از چلسی با رئال‌مادرید قرارداد بست، جسی لینگارد که از وستهم پیشنهاد داشت و دوره خوبی را به‌صورت قرضی در این باشگاه سپری کرده بود با تیم تازه‌وارد ناتینگهام فارست توافق کرد، کاوانی از منچستریونایتد به والنسیا پیوست، ماتیچ از همین تیم به رم رفت، دی‌ماریا قراردادش را در پاریس تمام کرد و به یوونتوس منتقل شد، اکسل ویتسل از دورتموند به اتلتیکو رفت، مرتنز پس از 9سال ناپولی را ترک کرد و به گالاتاسرای در لیگ ترکیه پیوست.
   برخی بازیکنان در تابستان آینده آزاد می‌شوند و باشگاه‌های آنها از همین حالا یا برای جدایی‌شان و رها شدن از شرشان لحظه‌شماری می‌کنند یا به دست‌وپایشان افتاده‌اند تا آنها راضی به تمدید شوند. در رئال مادرید بازیکنانی مثل سبایوس، بنزما، کروس، مودریچ، آسنسیو و ماریانو تنها تا پایان فصل قرارداد دارند. باشگاه‌های بزرگ از هم‌اکنون برای شکار ستاره‌هایی که در تابستان آینده آزاد می‌شوند کمین کرده‌اند؛ میلان اشکرینیار، رشفورد، گاوی، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، یوری تیلمانس، اوبلاک، جورجینیو، خوسه گایا، توماس لمار، کانته، ویلفرد زاها، ممفیس دیپای، فیرمینو، دی‌فرای، گوندوغان، موسی دمبله، مارکوس تورام، آداما ترائوره، فرد، یری مینا، دالو، بلوتی، بیرین، سمدو، حسام عوار، نبی کیتا، رافائل گریرو، دی‌ماریا، آلان، ربیو و خیلی‌های دیگر.
   اما هنوز هستند ستاره‌هایی که تیمی برای این فصل خود پیدا نکرده‌اند. یکی از آنها مارسلو، کاپیتان رئال‌مادرید بود که مثل همه اسطوره‌های این باشگاه با اشک جدا شد. او حتی به بازنشستگی هم فکر کرده بود چون نمی‌خواست خانه و زندگی‌اش در مادرید را ترک کند. پسرش -انزو- یکی از ستارگان تیم نوجوانان رئال مادرید است. با این‌حال شایعات زیادی درباره تیم‌هایی که به او علاقه دارند منتشر شد ازجمله لسترسیتی و تیم‌هایی در ترکیه و وایادولید که سرانجام این ستاره محبوب به المپیاکوس در لیگ یونان پیوست.
   خوان ماتا از سال 2014در منچستریونایتد بود و بیش از 200بازی با پیراهن این تیم انجام داد اما دست‌کم در سال‌های اخیر او یک بازیکن مازاد و اضافی بود. با پایان یافتن قراردادش این هافبک اسپانیایی هنوز نتوانسته تیمی برای خودش دست‌وپا کند. از ویارئال به‌عنوان مقصد بعدی ماتا یاد می‌شد اما انگار خبری نیست و او در 34سالگی شاید به بازنشستگی فکر کند. این دقیقا همان سنی است که بنزما و لواندوفسکی در آن می‌درخشند.
   شما اگر یک تیم محلی داشتید، کاریوس را به‌عنوان دروازه‌بان خود برمی‌داشتید؟ دروازه‌بان آلمانی پراشتباه لیورپول که یک لیگ قهرمانان را با اشتباهاتش مقابل رئال‌مادرید از این تیم گرفت، مدتی قرضی در بشیکتاش و اونیون برلین به سوتی‌هایش ادامه داد و حالا با پایان قراردادش کسی او را نمی‌خواهد.
   دیه‌گو کاستا دو فصلی هست که در تیم پیدا کردن مشکل دارد. او حتی به لیگ فوتبال ایران هم لینک شده بود. به‌تازگی اخباری درباره علاقه ولوز به این بازیکن بداخلاق منتشر شده اما چیزی قطعی نیست. شاید او مثل فصل گذشته مجبور شود تا نیم‌فصل برای قرارداد با تیم جدید صبر کند. او فصل پیش مدت کوتاهی در اتلتیکو مینیه‌رو بازی کرد. کاستا فقط 33سال سن دارد.

بازیکنان دیگری هم هستند که هنوز موفق به یافتن تیمی برای خود نشده‌اند. این بازیکنان بدون توجه به پایان مهلت نقل‌وانتقالات این حق را دارند تا با باشگاهی جدید قرارداد ببندند.

بامبا دیانگ، مهاجم ۲۲‌ساله و سنگالی مارسی در آخرین ساعات پایان مهلت نقل‌وانتقالات از باشگاه لیدز در لیگ برتر پیشنهاد دریافت کرد و بلافاصله برای امضای قرارداد به فرودگاه رفت اما مدیر برنامه‌هایش خبر داد که از باشگاه نیس هم پیشنهادی رسیده. او پیشنهاد لیدز را رد کرد و برای انجام تست پزشکی به باشگاه نیس رفت اما در تست‌ها رد شد و مجبور شد در مارسی بماند.

راس بارکلی می‌توانست مهره کلیدی خط هافبک چلسی باشد اما برو و بیای مربیان این فرصت را از این بازیکن گرفت. سرنوشت همیشگی او بازی قرضی در تیم‌های دیگر است. وقتی عضو اورتون بود به شفیلد ونزدی و لیدز قرض داده شد و زمان حضور در چلسی دوره‌ای را قرضی در استون‌ویلا سپری کرد. حالا او بازیکن آزاد است و تیمی ندارد.

بی‌تیم مانده‌ها
دروازه‌بان:
کاریوس، بن فورستر
مدافع: 
جیسن دنایر، جبریل سیدیبه، مایکل هکتور، مانگالا، زاگادو، دنی رز
هافبک:
 بارکلی، ماتا، تام کرول، فابیان دلف، حاتم بن‌عرفا، آرون لنون، عادل تارابت
مهاجم: 
دیه‌گو کاستا، اندی کرول، دنیل استوریج

این خبر را به اشتراک بگذارید