• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 13 شهریور 1401
کد مطلب : 170569
+
-

با توپ پر در تئاتر رؤیاها

توپچی‌ها می‌خواهند در ورزشگاه خانگی منچستر به روند پیروزی‌های این فصل خود ادامه دهند

با توپ پر در تئاتر رؤیاها

در لیگ برتر تقریبا هر هفته یک‌بازی بزرگ در تقویم دیده می‌شود. این هفته نوبت بازی بزرگ منچستریونایتد و آرسنال است. هر دو تیم 3‌بازی پیاپی برنده بوده‌اند، با این تفاوت که منچستر 2دیدار هفته اول و دوم را باخت اما آرسنال در هر 5هفته آغاز لیگ این فصل، برنده از زمین خارج شد. این دویست و سی‌وهشتمین بازی رودرروی تاریخ بین دو تیم است و این رقابت تاریخچه‌ای 128ساله دارد؛ 98برد برای من‌یو و 86برد برای توپچی‌ها. 2‌باشگاه روی هم 112جام داخلی و بین‌المللی رسمی دارند؛ 66جام منچستر و 46جام آرسنال.
    من‌یونایتد با اریک تن‌هاخ امیدوار است جور دیگری نسبت به فصل گذشته بازی کند. آرسنال با آرتتا جور دیگری در حال بازی است؛ سبکی دقیقا کپی‌برداری‌شده از سبک منچسترسیتی و گواردیولا. در بازی امشب اگر صدا بزنید گابریل، 3‌بازیکن آرسنال (گابریل مالاگاییش، مارتینلی و ژسوس) سر برمی‌گردانند و اگر صدا بزنید آنتونی، 3‌بازیکن منچستر (مارسیال، آنتونی و الانگا) واکنش نشان می‌دهند.
    آرسنال 6دیدار آخر خود در لیگ برتر را برده و دست‌کم 2‌گل در هر مسابقه وارد دروازه حریفان کرده. توپچی‌ها در هر دو نیمه 5بازی از این 6مسابقه برنده به رختکن رفته‌اند.
    منچستر در 17دیدار از 19رویارویی آخر خود در همه رقابت‌ها بدون شکست بوده و تنها 2‌بازی را واگذار کرده. در 3‌دیدار آخر در اولدترافورد 2.5گل ردوبدل شده. هر سه برد آخر یونایتد با اختلاف یک‌گل رقم خورده است.
    با اینکه لیساندرو 2‌بار بهترین بازیکن زمین شده و جایزه بازیکن ماه باشگاه را دریافت کرده، آمار و تحلیل‌ها نشان می‌دهد دالو بهترین بازیکن منچستر در این فصل بوده است.
    واران، کاسمیرو و رونالدو از من‌یونایتد و اودگارد از آرسنال باهم در رئال‌مادرید همبازی بوده‌اند. آنتونی و کاسمیرو هردو از شهر کنیا در برزیل وارد عرصه فوتبال شده‌اند. کاسمیرو و فرد زوج ثابت مرکز زمین در تیم ملی برزیل هستند.
    تن‌هاخ هنوز نیامده کلی خرج روی دست باشگاه گذاشته. منچستریونایتد در این پنجره بیشتر از چیزی که برنامه‌ریزی کرده بود، بازیکن خرید و پول خرج کرد که بیشتر آنها به‌خاطر فشارهای اریک تن‌هاخ بود. منچستر چندبار به‌خاطر قیمت آنتونی از معامله کنارگیری کرد. گزینه باشگاه برای جایگزینی او پولیسیک بود و تن‌هاخ نیز گاکپو را پیشنهاد داده بود و در آخر توافقی برای مبلغ اولیه 95میلیون یورو با 5میلیون یورو افزودنی حاصل شد. تن‌هاخ یک‌مدافع وسط می‌خواست ولی این احساس در سران منچستر وجود داشت که بهتر است از بودجه در جای دیگری استفاده شود، اما او اصرار داشت که برای اجرای سبک خود به یک مدافع چپ‌پا نیاز دارد.
    توماس پارتی از زمان پیوستنش به آرسنال تنها 57‌درصد بازی‌های آرسنال را از ابتدا در ترکیب قرار گرفته است. طولانی‌ترین مدتی که توانسته پشت سرهم بازی کند، 9‌بازی بوده است. جانشین او یعنی الننی هم مصدوم است اما لوکونگا در بازی قبلی در پست هافبک دفاعی به‌خوبی جای آنها را پر کرد.

مارسیال و پلیستری در ترکیب منچستر مصدوم هستند. ون‌بیساکا، لوک شاو و لیندلوف به‌تازگی از مصدومیت رهایی یافته‌اند. در اردوی آرسنال رمزدیل و اودگارد کمی درد دارند و نلسون، زینچنکو، توماس پارتی و الننی همچنان آسیب دیده‌اند.

آرسنال با بردن استون‌ویلا به رکورد 200برد در ورزشگاه امارات در لیگ برتر رسید.200‌برد، 65‌مساوی، 42‌باخت،624‌گل زده و 266‌گل خورده، حاصل کار آرسنال در ورزشگاه خانگی‌اش بوده است. این تیم امروز در خارج از خانه به مصاف منچستر می‌رود.

ممکن است کاسمیرو و آنتونی در این بازی فیکس شوند. اما مگوایر و کریستیانو بعید است در ترکیب منچستر قرار بگیرند. اگر منچستریونایتد در سال2019 به جای مگوایر 80میلیون پوند بیت‌کوین می‌خرید، هم‌اکنون 868‌میلیون پوند داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید