• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 12 شهریور 1401
کد مطلب : 170442
+
-

در تعقیب سارق انگشترهای برلیان

وقتی ساعت مچی میلیونی زن میانسال در خانه‌اش ناپدید شد او به زن نظافتچی مشکوک شد و با نصب دوربین مداربسته در خانه‌اش اسرار سرقتی بزرگ را فاش کرد.
به گزارش همشهری، چند روز قبل زنی میانسال به اداره پلیس رفت و از زنی به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد. او حتی فیلم لحظه سرقت را به‌عنوان مدرک به مأموران داد و گفت: حدود دو سال قبل، زنی جوان را برای انجام کارهای خانه و نظافت استخدام کردم. او هفته‌ای 2 بار به خانه‌ام در شمال تهران می‌آمد و رفتارهایش به‌تدریج موجب شد تا به او اعتماد کنم. تا چند ماه اول به هیچ عنوان خانه را ترک نمی‌کردم اما او طوری نقش بازی کرد که باعث شد این اواخر با خیال راحت خانه را ترک کنم و به کارهای دیگرم برسم.
وی ادامه داد: حدود 3ماه قبل بود که متوجه شدم ساعت مچی‌ام که حدود 34میلیون تومان ارزش داشت گم شده است. ابتدا تصور کردم که آن را در استخر یا جای دیگر جا گذاشته‌ام اما وقتی بار دوم یکی از طلاهایم که آخرین بار روی میز گذاشته بودم گم شد، به زن نظافتچی مشکوک شدم. همین موجب شد بی‌آنکه زن نظافتچی متوجه شود در خانه‌ام دوربین مداربسته نصب کنم تا زمانی که نیستم وی را کنترل کنم. حدسم درست بود زن نظافتچی سارقی بود که به خوبی نقش بازی می‌کرد و توانسته بود اعتمادم را جلب کند. وقتی بیرون از خانه بودم، از طریق گوشی تلفن همراهم دوربین‌ها را چک کردم و آن زن را دیدم که به سراغ جعبه جواهراتم رفت و دو انگشتر برلیانم را به قیمت 500میلیون تومان سرقت کرد. به محض اینکه او را در حال سرقت دیدم راهی خانه‌ام شدم، اما در ترافیک سنگینی گرفتار شدم و تا رسیدم، او خانه را ترک و فرار کرده بود.
به موبایلش زنگ زدم و وقتی جواب داد، خواستم برگردد اما انگار متوجه شده بود که من پی به ماجرای سرقت برده‌ام و به همین دلیل تلفنش را قطع کرد و بعد هرچه با موبایلش تماس گرفتم خاموش بود.
شاکی گفت: از او شکایت دارم و مطمئنم که در این مدت به جز انگشترهای برلیان و ساعت قیمتی‌ام، اموال بیشتری سرقت کرده است. با این شکایت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده و با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، زن نظافتچی تحت تعقیب پلیس قرار گرفته تا به‌زودی با سرنخ‌های موجود دستگیر شود.

مرگ عجیب یک زن پس از خوردن کله پاچه
زنی 50ساله در خانه‌اش مشغول خوردن کله پاچه بود که ناگهان استخوانی در گلویش گیر کرد و همین اتفاق حادثه‌ای هولناک را رقم زد.
به گزارش همشهری، این حادثه عجیب شامگاه چهارشنبه نهم‌ شهریور ماه رخ داد. آن شب زنی 50ساله در خانه‌اش بود که برای شام کله پاچه سفارش داد. وقتی سفارش او رسید، زن سفره را چید و به همراه اعضای خانواده‌اش سرگرم صرف کله پاچه شد. اما ناگهان استخوانی در گلوی زن گیر کرد و حالش بد شد. وی دچار خفگی و همین سبب شد تا از حال برود. خانواده‌اش که به‌شدت نگران شده بودند وی را به بیمارستان انتقال دادند اما به‌رغم تلاش پزشکان، او جانش را از دست داد و گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد که با دستور وی جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

دستگیری قاتلان نگهبان بانک 
چند روز پس از قتل نگهبان بانک سپه چابهار پلیس از دستگیری عاملان این جنایت خبر داد.
به گزارش همشهری، احمد وحیدی پویا، نگهبان بانک سپه چابهار روز سوم شهریور ماه امسال‌ مورد حمله مسلحانه توسط مردان مسلح به قتل رسید. او از مأموران بازنشسته فراجا بود که از مدتی قبل به‌عنوان نگهبان با بانک سپه چابهار همکاری می‌کرد. از همان روز تحقیقات برای دستگیری عاملان جنایت آغاز شد تا اینکه پس از حدود یک هفته تلاش روز گذشته متهمان دستگیر شدند.
سرهنگ ابراهیم کوچک‌زایی، فرمانده انتظامی چابهار در این‌باره گفت: تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده در جریان تحقیقات تخصصی خود به سرنخ‌هایی از زندگی مخفیانه متهمان در شهرستان چابهار دست یافتند و در نهایت با تلاش مأموران پلیس چابهار و پس از انجام اقدامات تخصصی پلیسی، مخفیگاه متهمان در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی و در ۲ عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۲ نفر دستگیر شدند. وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه دو تیغه خشاب و ۲۵ تیر جنگی و یک قبضه سلاح کلاشنیکف با یک تیغه خشاب و ۱۸ فشنگ جنگی کشف شد. او با اشاره به اعتراف متهمان گفت: تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

شهادت مأمور پلیس در بیمارستان 
بیمار اعصاب و روان با حمله به مأمور پلیس و به‌دست آوردن سلاح او، دست به تیراندازی زد و جنایتی دردناک را رقم زد.
به‌گزارش فارس، این حادثه ظهر دیروز در اورژانس بیمارستان ولایت شهرستان دامغان رخ داد. مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ظهر دیروز بیماری با مشکل اعصاب و روان توسط اورژانس۱۱۵ و با همراهی نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی به بخش اورژانس بیمارستان ولایت دامغان آورده شد.
محمود یحیایی ادامه داد: اقدامات اولیه موردنیاز برای بیمار انجام شد؛ اما بیمار همکاری لازم را نداشت و قصد فرار از بیمارستان را داشت که هنگام فرار، مأمور پلیس مانع او شد و وی را مهار کرد. اما وی با مأمور پلیس درگیری فیزیکی پیدا کرده و با دست‌یابی به اسلحه پلیس به سمت وی شلیک کرد و این مأمور را مورد هدف قرار داد و به شهادت ‌رساند.
یحیایی ادامه داد: بعد از این اتفاق، بیمار دستگیر شد و در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :