• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 12 شهریور 1401
کد مطلب : 170427
+
-

یک دربی، یک بچه‌غول

یک دربی، یک بچه‌غول


با پایان‌یافتن تب خرید و فروش بازیکن، حالا حواس باشگاه‌های اروپایی به لیگ‌های داخلی و سپس لیگ‌های بین‌المللی است که از این هفته آغاز می‌‌شود. امروز بازی‌های مهمی در 5‌لیگ بزرگ اروپایی انجام خواهد شد. در انگلیس یک دربی داریم بین اورتون و لیورپول. قرمزها در آخرین ثانیه‌های بازی با نیوکاسل توانستند از مهلکه بگریزند و نخستین شکست فصل را به این باشگاه عربستانی تحمیل کنند. گل فابیو کاروالیو در دقیقه۹۸، چهلمین گل لیورپول بود که در دقیقه مثبت۹۰ زده شد؛ بیشتر از هر تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر. این بازی به دعوا هم انجامید. داروین نونیس که تازه اخراج شده، هنوز نیامده باز هم وارد حاشیه شد و به سمت نیمکت نیوکاسلی‌ها حرفی رکیک زد. احتمال محرومیت دوباره او وجود دارد.
   مهم‌‌ترین بازی این هفته فرداشب بین آرسنال و منچستریونایتد برگزار می‌شود. هر دو فعلا روی دور برد هستند؛ آرسنال هر 5‌بازی این فصل خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. داوید دخه‌آ در پیروزی یک بر صفر من‌یونایتد مقابل لستر پس از عبور از رکورد فان‌درسار (۱۳۲‌کلین‌شیت) اکنون با ۱۳۳‌کلین‌شیت بیشتر از هر دروازه‌بانی دروازه منچستر را بسته نگه داشته است.
   استون ویلا در ادامه نتایج ضعیفی که با استیون جرارد گرفته، باز هم یک دیدار سخت دیگر را در پیش دارد؛ مقابل من‌سیتی که آخرین بازی فصل پیش هم بین همین 2تیم برگزار شد و جرارد نتوانست با متوقف‌کردن سیتی به قهرمانی لیورپول کمک کند. فعلا همه راه‌ها در انگلیس به هالند ختم می‌شود. مهاجم نروژی منچسترسیتی در 2‌بازی پیاپی هت‌تریک کرد که به‌اندازه هت‌تریک‌های ادن آزار، مانه و سون است و این در حالی است که بچه‌غول تازه 5مسابقه در لیگ برتر انجام داده است.
   با هت‌تریک در دیدار مقابل ناتینگهام‌فارست، حالا هالند با ۹‌گل، رکورددار تعداد گل زده در ۵‌بازی نخست لیگ برتر انگلیس است. پیش از هالند، سرخیو آگوئرو و میکی کویین با ۸‌گل زده از این حیث رکورددار بودند.
   هالند برای به ثمر رساندن این تعداد گل تنها ۱۰۱‌بار توپ را لمس کرده است، به این ترتیب او به‌طور متوسط پس از هر ۱۱.۲‌بار لمس توپ در لیگ برتر به گل دست یافته. در فصل جاری لیگ برتر کالوم ویلسون (۲‌گل زده، متوسط ۲۸.۵ لمس توپ به ازای هر گل)، داروین نونیس (یک‌گل زده، ۳۳‌لمس توپ) و رودریگو (۴‌گل زده، به‌طور متوسط ۳۸.۲۵‌لمس توپ به ازای هر گل) پس از هالند رکورددار به‌حساب می‌آیند.
   برترین خطوط حمله لیگ برتر، بعد از گذشت 5هفته از فصل 23-2022: منچسترسیتی (۱۹)، لیورپول (۱۵)، آرسنال (۱۳)، تاتنهام و برایتون (۱۰)، ارلینگ هالند (9)، چلسی (6) و منچستریونایتد (5گل).

این خبر را به اشتراک بگذارید