• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170339
+
-

تور لحظه آخری

در روز آخر نقل‌وانتقالات اتفاقات زیادی رخ خواهد داد

به آخرین لحظه‌های پایان مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی اروپا نزدیک می‌شویم؛ فصلی که به اندازه سال قبل  جذاب نبود. حالا ببینیم چه اتفاقاتی در حال رخ‌دادن است تا شاید کمی اوضاع تغییر کند.

  آژاکس
بار دیگر این آژاکس توسط باشگاه‌های بزرگ غارت شد. تن‌هاخ، سرمربی تیم به منچستریونایتد رفت و لیساندرو مارتینس و آنتونی را با خودش برد، سباستین هالر به دورتموند رفت و سپس فهمید سرطان دارد و 2‌بازیکن به نام گراون‌برخ و نصیر مزروعی به بایرن منتقل شدند تا باشگاه هلندی به پردرآمدترین باشگاه جهان در این پنجره نقل‌وانتقالاتی تبدیل شود؛ آژاکس (۲۱۶.۰۷‌میلیون یورو)، منچسترسیتی (۱۵۹.۹‌میلیون یورو)، اسپورتینگ لیسبون (۱۱۹.۳‌میلیون یورو)، برایتون(113.9‌میلیون یورو)، لیدز (۱۰۷.۹‌میلیون یورو)، بنفیکا (۱۰۶.۳میلیون یورو)، لیل (۹۹‌میلیون یورو)، یوونتوس (۹۸.۶۵میلیون یورو)، بایرن‌مونیخ (۹۵.۹میلیون یورو) و موناکو (۹۵میلیون یورو). این ارقام جدا از هزینه‌ای است که باشگاه‌ها برای خرید بازیکن داشته‌اند. آلفرد شرویدر، سرمربی آژاکس قیمت‌ها را غیرواقعی و دیوانه‌کننده خواند و گفت آنتونی و دیگران ارزش چنین ولخرجی‌هایی را ندارند.

  لورکوزن
باشگاهی که سردار آزمون را در ترکیب خود دارد و در آغاز بوندس‌لیگا نتایجی ناامیدکننده گرفته، بعد از واگذاری ایکر براوو به رئال مادرید، اقدام به جذب یک‌بازیکن ملی‌پوش از چلسی کرد. کالوم هادسون اودوی، وینگر ۲۱‌ساله چلسی در انتقالی قرضی و با قراردادی یکساله به لورکوزن پیوست. این قرارداد بند دائمی‌شدن ندارد و چلسی می‌تواند حتی در همین ژانویه، او را به استمفوردبریج برگرداند. هادسون اودوی که از ۷‌سالگی عضو چلسی بوده، فصل قبل تنها ۱۵‌بار در لیگ برتر به میدان رفت و اکنون برای اولین‌بار، از جمع آبی‌ها جدا می‌شود. او ۲‌سال قبل، مورد توجه بایرن‌مونیخ بود.

  پاریس
زور امباپه به نیمار نرسید و این بازیکن در پاری‌سن‌ژرمن ماند اما خیلی‌ها جدا شدند؛ پاردس قرضی به یوونتوس منتقل شد، دی‌ماریا به‌عنوان بازیکن آزاد به همین تیم رفت و بازیکنانی مثل درکسلر، اره‌را، ایکاردی و... یا رفته‌اند یا ممکن است در ساعت‌های آینده تیم را ترک کنند. ادریسا گانا‌گی، هافبک 32‌ساله و سنگالی پاری‌سن‌ژرمن قراردادی 2ساله به‌علاوه یک‌سال اختیاری با اورتون امضا خواهد کرد. او در جمع تافی‌ها دستمزد سالانه 3‌میلیون یورو در سال را دریافت می‌کند. در خط هافبک بازیکنان زیادی خریداری شدند که آخرین‌شان فابین روئیس بود. این هافبک ۲۶‌ساله اسپانیایی ناپولی با امضای قراردادی ۵‌ساله به ارزش ۲۱.۵‌میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. او سال۲۰۱۸ از بتیس به ناپولی پیوست و فصل قبل، در ۳۲‌بازی سری‌آ، ۷‌گل زد و ۴‌پاس‌گل داد. بازیکنان جدید پاری‌سن‌ژرمن در تابستان۲۰۲۲؛ نونو مندس (تبدیل قرارداد قرضی به قطعی- ۲۰‌ساله)، ویتینیا (۲۲ساله)، هوگو اکیتیکه (۲۰ساله)، نوردی موکیله (۲۴ساله)، رناتو سانچس (۲۵ساله)، فابین روئیس (۲۶ساله) و کارلوس سولر (۲۵‌ساله). لوئیس کامپوس، مدیر جدید ورزشی باشگاه همه خریدها را از بازیکنان جوان انجام داده است.

  تاتنهام
کونته که با وجود سبک دفاعی‌اش خریدهای زیادی در خط حمله داشته، برای دفاع هم بیکار ننشست. او قرارداد کریستین رومرو را که قرضی از آتالانتا به تاتنهام آمده بود، قطعی کرد. رگیلون هم قرضی به اتلتیکو مادرید پیوست و اندومبله قرضی به لیون منتقل شد. هری وینکس 26‌ساله نیز با عقد قراردادی قرضی به‌مدت یک‌فصل به سمپدوریا پیوست.

  بارسلونا
فرنکی دی‌یونگ ممکن است تصمیم بگیرد پیشنهاد چلسی را بپذیرد. پیشنهاد دستمزد چلسی قابل‌توجه است؛ 18میلیون یورو در سال. بارسلونا می‌خواهد سرجینیو دست، مدافع راست 21‌ساله و انگلیسی خود را با بند خرید دائمی به منچستریونایتد قرض بدهد. این بازیکن ابتدا پیشنهاد من‌یونایتد را رد کرده بود اما اکنون در حال بررسی آن است. این انتقال به خروج آرون ون‌بیساکا نیز بستگی دارد. احتمال انتقال مارکوس آلونسو از چلسی به بارسا افزایش یافته و این خرید با 10میلیون قابل‌انجام است. ممکن است بارسا در روز آخر زور آخر را برای خرید برناردو سیلوا از من‌سیتی بزند. اگر ممفیس نتواند تیمی پیدا کند در نوکمپ خواهد ماند.

  چلسی
الیور مینتزلاف، مدیر لایپزیش فروش یوشکو گواردیول به چلسی را رد کرد. وسلی فوفانا مدافع 21‌ساله و فرانسوی لسترسیتی قرارداد 6‌ساله خود به ارزش 82‌میلیون یورو را با چلسی رسما به امضا رساند. باشگاه چلسی پیشنهاد دستمزد 18‌میلیون یورو خالص در سال را به فرنکی دی‌یونگ هافبک 25‌ساله و هلندی بارسلونا ارائه کرده است. انتقال حکیم زیاش، وینگر 29‌ساله و مراکشی چلسی به آژاکس به‌دلیل رقم درخواستی بالای آبی‌های لندن به‌صورت کامل منتفی شد و او یک‌فصل دیگر در این تیم خواهد ماند.

رونالدو

درباره کریستیانو رونالدو که این همه سروصدا بر پا شد، هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و فقط یک معجزه لحظه آخری باعث خواهد شد که رونالدو در تابستان امسال منچستریونایتد را ترک کند. بی‌این‌اسپورت و خبرنگار این رسانه یعنی الکعبی مدعی شدند که کریستیانو رونالدو با چلسی به توافق رسیده اما بعید است چنین اتفاقی بیفتد. با این‌حال، روابط او با رختکن هم خوب نیست. اتلتیک فاش کرده که رونالدو در دیدار با رالف رانگنیک اظهار داشته که هری مگوایر باید نیمکت‌نشین شود. اگرچه رانگنیک احساس می‌کرد که مکالمه بدون حضور مگوایر نامناسب است، رونالدو اعتقاد داشت مگوایر بخشی از مشکلات تیم است. کماکان از ناپولی هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی حضور رونالدو نام برده می‌شود.

بالوتلی

ماریو بالوتلی باز هم باشگاه عوض کرد. او پس از درگیری با سرمربی تیمش به سیون سوئیس می‌رود. توافقات نهایی انجام شده ‌و سوپرماریو امروز صبح تست‌های پزشکی را پشت سر می‌‌گذارد. سوپرماریو در برد یک بر صفر آدانادمیراسپور مقابل عمرانیه در سوپرلیگ ترکیه پس از سوت پایان با مونتلا درگیر شد. پس از پایان بازی مونتلا با داور بازی دست داد که در این حین به‌نظر می‌رسد بالوتلی به مربی تیم خود حرفی زد و پس از آن مونتلا قصد داشت با برخورد فیزیکی، بالوتلی را ادب کند.

دیگران
   کسپر دولبرگ، مهاجم دانمارکی نیس در یک‌قدمی انتقال به سه‌ویا قرار گرفته است.
   انتقال اوکامپوس، وینگر 28‌ساله و آرژانتینی سه‌ویا به آژاکس منتفی شد. سران آژاکس به این نتیجه رسیدند که پرداخت 20‌میلیون یورو برای این بازیکن ارزش ندارد.
   انتقال پاردس، هافبک 28‌ساله و آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن به یوونتوس قطعی شد. توافق شفاهی نهایی بین 2‌باشگاه صورت گرفت، هرچند که گفته می‌شد توافق شخصی از هفته‌ها پیش صورت گرفته است. این بازیکن با قراردادی قرضی به همراه بند خرید 15به‌علاوه 5میلیون یورویی که ممکن است اجباری شود، به یوونتوس خواهد پیوست.
   بایر لورکوزن و اینتر در آستانه توافق بر سر انتقال رابین گوزنس با مبلغ 27 یا 28‌میلیون یورو هستند. این انتقال قرضی به همراه بند خرید اجباری خواهد بود و انتظار می‌رود هافبک 28‌ساله و آلمانی اینتر به‌زودی به بایر لورکوزن بپیوندد.

این خبر را به اشتراک بگذارید