• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170315
+
-

تهران، ملبورن: یک ارتباط سینمایی

جشنواره
تهران، ملبورن: یک ارتباط سینمایی

‌سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد فارابی در مراسم افتتاحیه دومین هفته فیلم سینمای استرالیا  گفت: ما در بنیاد سینمایی فارابی به ‌دنبال هر بهانه‌ای هستیم تا به ‌دور از مرزهای سیاسی حاکم بر جهان، در قالب گفت‌وگو بتوانیم بین مردم شریف ایران و دیگر کشورها تعاملات فرهنگی ایجاد کنیم.
در ادامه مراسم، لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران با ابراز خرسندی از حضور در دومین هفته فیلم استرالیا گفت: باعث افتخار است که استرالیا نخستین کشوری است که طی این روزها در ایران هفته فیلم برگزار می‌کند.
او با بیان اینکه در 3 سال حضور خود در ایران تجربیات بسیاری را از مردم شریف این کشور فرا گرفته‌ام و از علایق آنها تا حد بسیاری مطلع شده‌ام، افزود: مردمان ایران بسیار به سینما علاقه‌مند هستند.
 آنها همچون مردم استرالیا به سینما عشق می‌ورزند و از این هنر برای شنیده شدن داستان مردمان خود استفاده می‌کنند. سفیر استرالیا در ایران اظهار کرد: فیلم‌های ایرانی و استرالیایی فرهنگ، خلاقیت و تبحر مردمان‌شان را به رخ مخاطب جهانی می‌کشند و فیلم‌های‌شان در راستای شناخت و درک متقابل از یکدیگر قرار دارد؛ شناخت و درکی که می‌تواند به استحکام سنگ بنای رابطه دو سویه ایران و استرالیا کمک کند.
دومین هفته فیلم سینمای استرالیا، با اکران فیلم سینمایی «کوره» در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد. دیگر آثار حاضر در این هفته فیلم که شامل «زمین مرتفع»، «کوره»، «قوچ ها»، «دوباره جون» و «نیترام» است از ۹ تا ۱۲ شهریور در سالن فردوس موزه سینما به نمایش درمی‌آیند.

این خبر را به اشتراک بگذارید