• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169854
+
-

فروش پساب تصفیه‌شده بندرعباس به صنایع

اولین قرارداد فروش پساب تصفیه‌شده فاضلاب بندرعباس به صنایع با حضور معاون رئیس‌جمهوری و استاندار هرمزگان امضا و مبادله شد.
به گزارش همشهری، شرکت فولاد هرمزگان و شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز نخستین خریداران پساب تصفیه‌شده فاضلاب بندرعباس هستند.
عطاءالله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان و احمد آقا‌زاده، مدیرعامل شرکت ستاره سیمین هرمز این قرارداد را امضا و با شهروز شجاعی، مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج‌فارس مبادله کردند.
استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به اهمیت محیط‌زیست گفت: استان هرمزگان با احتساب محیط جزایر و خورها حدود 2232کیلومتر خط ساحلی دارد و این امر می‌طلبد که ما بهبود وضعیت محیط‌زیستی این استان را به‌صورت ویژه دنبال کنیم. بر همین مبنا سراغ انجام کارهای عملیاتی رفتیم تا مردم بتوانند به‌صورت عینی آثار آن را ببینند.
مهدی دوستی افزود: یکی از موضوعاتی که در سفر رئیس‌جمهوری به هرمزگان مطرح شد بحث فاضلاب بندرعباس بود و نگاه ویژه‌ای به این حوزه وجود داشت از این‌رو از ابتدای دولت بحث ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس با جدیت در دستورکار قرار گرفت و از مردادماه کار آغاز شد. استاندار هرمزگان بیان‌کرد: تاکنون حدود ۱۳۵۰میلیارد تومان قرارداد فعال برای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع غرب استان منعقد شده، ۱۰۰درصد لوله‌های این پروژه خریداری و ۹۲درصد آنها هم پوشش داده شده‌اند و بقیه‌ تجهیزاتی هم که این طرح نیاز دارد سفارش‌گذاری و در فرایند ساخت هستند. وی افزود: فاز دوم طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و با ۹۰۰میلیارد تومان اعتبار، امروز دارای پیشرفت مناسبی است. دوستی با اشاره به نقش پررنگ صنایع در اجرای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس گفت: زیبایی طرح مذکور این است که دولت در آن نقش اصلی خود یعنی تنظیم‌گری را به خوبی ایفا کرده و با تعیین قیمت آب به میزانی که صنایع به خرید پساب تصفیه‌شده علاقه‌مند شوند، رغبت برای مشارکت را بالا برده است. وی خاطرنشان کرد: تقریبا روزانه ۱۲۰هزار مترمکعب پساب فاضلاب به دریا رهاسازی می‌شود که در سال به حدود ۴۰میلیون مترمکعب می‌رسد. استاندار هرمزگان تأکید‌کرد: شرکت‌های فولاد هرمزگان و شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز هر کدام ۱۲۵میلیون مترمکعب پساب را خریداری می‌کنند که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت‌بخشی به محیط‌زیست دریایی بندرعباس و به سرانجام رسیدن این پروژه داشته باشد. در این مراسم علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، مدیران حوضه آب و فاضلاب و جمعی از مدیران عامل صنایع غرب بندرعباس نیز حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید