• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169810
+
-

۳۰ درصد مردم بی‌موقع زباله‌ها را بیرون می‌گذارند

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مشارکت ۷۰درصدی مردم در بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۹شب خبر داد و گفت:‌ مشکل در جمع‌آوری زباله را شهروندانی ایجاد می‌کنند که بین ساعت ۷ تا ۱۲ظهر زباله خود را بیرون می‌گذارند.
شادی مالکی در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه ۳۰درصد شهروندان در هر ساعتی از شبانه‌روز که دلشان بخواهد زباله‌هایشان را در مخازن زباله شهرداری می‌گذارند، گفت: درست است که اغلب مردم زباله‌هایشان را شب‌ها بیرون می‌گذارند اما این همکاری سر ساعت ۹شب انجام نمی‌شود. شواهد نشان می‌دهد همین که غروب می‌شود مردم زباله‌ها را بیرون می‌گذارند و در واقع این اتفاق ارتباط مستقیمی با تاریکی هوا دارد.
او گفت: مثلا در پاییز شهروندان این کار را ساعت ۵ یا ۶بعدازظهر انجام می‌دهند و در تابستان این کار تا ۱۱شب طول می‌کشد. ناگفته پیداست که با این روش، شهرداری در جمع‌آوری زباله‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود. معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود:  مخازن گنجایش ۲۰۰ تا ۲۵۰کیلوگرم زباله را دارند ولی اگر زباله‌ها به‌صورت فشرده در این مخازن قرار بگیرد، گنجایش‌شان به بیش از ۵۰۰کیلوگرم هم می‌رسد. متأسفانه به‌دلیل تفکیک‌نشدن زباله از مبدا   استفاده بهینه‌ای از این مخازن نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید