• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169806
+
-

سازماندهی سرویس‌های مدارس تا اول مهرماه

به رانندگان سرویس‌ مدارس، تخفیف تعلق می‌گیرد

25روز تا زنگ آغاز سال تحصیلی باقی‌مانده و در این مدت باید سازماندهی سرویس‌های مدارس به پایان برسد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه براساس چند عامل، نرخ سرویس مدرسه تعیین می‌شود گفت: با توجه به اینکه نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی به‌طور میانگین 25درصد افزایش داشته است، نرخ کرایه سرویس‌های مدارس نیز به همین میزان افزایش خواهد داشت. جدول چگونگی محاسبه تعرفه سرویس مدارس قبل از بازگشایی مدارس از طریق رسانه‌های جمعی در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.
به‌گزارش همشهری، سیدجعفر تشکری هاشمی با استناد به آخرین مصوبه‌های شورای شهر با اعلام اینکه تعرفه‌ نرخ کرایه سرویس‌های مدارس بر مبنای چند متغیر تعیین می‌شود، افزود: این متغیرها به مؤلفه‌هایی همچون منطقه‌ای که منزل و مدرسه دانش‌آموز در آنها قرار دارد، مسافت منزل تا مدرسه، نوع وسیله نقلیه‌ای که برای سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعداد سرنشینان سرویس‌ها که در تعیین قیمت نهایی نرخ کرایه سرویس‌های مدارس مؤثر هستند، بستگی دارد. تأکید شورای اسلامی شهر تهران، نظارت بیشتر و بهتر بر ایمنی و سلامت خودروهایی است که برای سرویس‌های مدارس از آنها استفاده می‌شود و همچنین، بر احراز صلاحیت‌های اخلاقی و حرفه‌ای رانندگانی که در این سرویس‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.
همراهی آموزش و پرورش با سازمان تاکسیرانی در فرآیند انتخاب دقیق رانندگان واجد شرایط و در ادامه، نظارت کامل بر عملکرد آنها بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت سرویس‌های مدارس را ستاد مقابله با کرونا مشخص خواهد کرد، گفت: درصورتی که ستاد مقابله با کرونا تا زمان شروع سال جدید تحصیلی در این ارتباط تصمیم‌گیری نکند، مبنای تعداد سرنشینان هر سرویس، انتخاب و خواست والدین خواهد بود و برابر نظر اولیای دانش‌آموزان، اقدام خواهد شد.

فراخوان رانندگان سرویس مدرسه
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز درباره وضعیت ساماندهی سرویس مدارس در آستانه مهر ماه گفت: با تأکیدات آموزش و پرورش مبنی بر حضوری بودن مدارس، جلسات زیادی در این‌باره با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب کارگروه ماده۱۸ برگزار کردیم.
علی محتشمی‌پور افزود: در این راستا چندی پیش فراخوان پیمانکاران متقاضی فعالیت در حوزه خدمات سرویس مدارس را منتشر کردیم و پیمانکاران واجد صلاحیت شناسایی شدند و اطلاعات‌ آنها در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران قرار گرفت.
در هفته جاری نیز فراخوان رانندگان سرویس مدارس را منتشر خواهیم کرد تا رانندگان متقاضی به همراه مدارک هویتی و خودرو به دفاتر هماهنگی امور تاکسیرانی مراجعه و یا به‌صورت غیرحضوری اقدام به ثبت نام کنند.
به‌گفته وی، برای طی کردن فرایند احراز هویت رانندگان متقاضی، اطلاعات رانندگان طبق توافقاتی که با پلیس راهور انجام شده، در اختیار پلیس قرار داده می‌شود تا صلاحیت این رانندگان بررسی شود، بعد از تأیید صلاحیت توسط پلیس راهور، برچسب سرویس مدرسه چاپ و روی خودرو این افراد نصب می‌شود. اگر سرویس مدرسه‌ای برچسب نداشته باشد، غیرمجاز است.
وی در مورد نرخ سرویس مدرسه نیز با بیان اینکه ما مکلف به رعایت نرخ مصوب شورای شهر هستیم، گفت: این موضوع در کارگروه ماده۱۸ نیز بررسی و تصویب شد و در قالب قراردادهای سرویس مدرسه که بین مدارس و پیمانکاران مختلف منعقد می‌شود اعداد این جدول ها اعمال خواهد شد.
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درخصوص تأثیرات کرونا بر قشر رانندگان سرویس مدارس گفت: با تعطیلی مدارس بسیاری از رانندگان سرویس که به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کردند، تغییر کار دادند. در سال اول فعالیت آموزش و پرورش بعد از کرونا شاهد بروز تبعات اینگونه تغییرات خواهیم بود.  معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه برخی از والدین خودشان فرزندان شان را به مدرسه می‌آورند و به نوعی نقش سروس مدرسه را ایفا می‌کند گفت: حضور فرزند راننده در ماشین ضریب ایمنی و امنیت را افزایش می‌دهد؛ لذا درصورتی که والدین تمایل داشته باشند می‌توانند در قالب سرویس مدرسه ثبت نام کنند و علاوه بر فرزند خود دانش‌آموزان دیگر را نیز جابه‌جا کنند که این مسئله سبب می‌شود علاوه بر توسعه شبکه سرویس مدرسه بین اولیاء، ناوگان سرویس مدرسه توسعه یافته و ایمنی و امنیت نیز افزایش یابد. وی از پیشنهاد ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان سرویس مدرسه خبر داد و گفت: این تسهیلات داخل شهرداری قابل اعمال است و همچنین سهمیه سوخت برای سرویس مدارس از طریق اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور به ناوگان سرویس مدرسه اختصاص  یابد که این 2 مشوق می‌تواند به توسعه ناوگان سرویس مدرسه کمک کند.

 * 25درصد میانگین افزایش کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید است.
 * تعداد دانش‌آموزان در هر سرویس باید3تا 4 نفر باشد.
 * 3تا 9 میلیون تومان پیش‌بینی کرایه سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی جدید است.
 * ۷۰درصد تخفیف طرح ترافیک برای سرویس‌های فعال مدارس در نظر گرفته شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید