• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1698
+
-

توقف صدور هولوگرام، اقدام مهم شهرداری تهران

صدور هولوگرام
توقف صدور هولوگرام، اقدام مهم شهرداری تهران

معاون نظارت شورای شهر تهران دیروز پس از اتمام جلسه صحن علنی با حضور درجمع خبرنگاران به ارائه گزارش صدروزه‌ای از عملکرد حوزه مربوط به خود پرداخت.

به گزارش همشهری، افشین حبیب‌زاده یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران را متوقف‌کردن صدور هولوگرام دانست و از ارسال نامه‌ای محرمانه به شهرداران مناطق 22گانه به‌منظور بهبود امور و اصلاح مشکلات خبر داد.

وی از توضیح در مورد بندهای این نامه محرمانه از خبرنگاران عذرخواهی کرد اما تأکید کرد که این نامه ماحصل مکاتبات و بازرسی‌های متعددی بود که مشکلات در آن احصا شد و پس از طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مهم‌ترین علل ایجاد‌کننده انحرافات در مناطق به‌دست آمد و به شهرداران 22منطقه ارسال شد.

این عضو شورای شهر از شهروندان خواست تا روزهای چهارشنبه در ملاقات حضوری یا با ارسال نامه و درخواست‌های خود به کانال شخصی‌‌اش مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند. حبیب‌‌زاده ازدریافت بیش از 1000نامه از سوی مردم سخن گفت که منجر به صدور 581نامه به شهرداری شده، ضمن اینکه بخش زیادی از گلایه‌های مردمی منتقل شده به ما مربوط به ساخت وسازها بوده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه برخی از پیگیری‌های شورای شهر منجر به صدور بخشنامه‌های ضد‌فساد در شهرداری شده، گفت: بخشنامه شهردار تهران در مورد ممنوعیت صدور هولوگرام و یا بخشنامه‌ای که مربوط به شورای معماری مناطق صادر شد در پی پیگیری‌های شورای شهر بوده است. معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و معاونت نظارت برهیچ تخلفی چشم نمی‌بندد، اظهار داشت: نام تک‌تک افرادی که در بروز یک تخلف نقش داشتند به همراه اسناد و مدارک تحویل کمیته رسیدگی به تخلفات اداری می‌شود و اگر تخلفات بزرگ باشد افراد را به بازرسی شهرداری معرفی می‌کنیم چون در برخورد با تخلفات هیچ اغماضی نداریم.

حبیب‌زاده با ابراز تأسف بابت اینکه در موضوع باغات تخلفی صورت می‌گیرد اما بعد از آن از ما می‌خواهند که مجوز صادر کنیم، گفت: بحث ما این است وقتی که تخلف در حال رخ‌دادن است و درختی قطع می‌شود یا ساخت‌و‌سازی‌ صورت می‌گیرد، مأموران شهرداری کجا هستند و متأسفانه می‌بینیم در نهایت موقع صدور پایان کار به ما می‌گویند: «شده، دیگر جریمه کنید!» این رویه برای ما قابل‌قبول نیست و باید اصلاح شود.

معاون نظارت شورای شهر تهــــران همچنین درمورد پرونده عیسی شریفی، قائم‌مقام شهردار قبلی تهران گفت: ما دراین موضوع دخالت نداریم و قوه قضاییه در حال پیگیری است. وی درمورد احتمال نظارت شورا بر عملکرد اعضای شورا افزود: در دوره اول شورای شهر که عبدالله نوری، رئیس آن بود مصوب شد تا درون خود شورا به مانند مجلس کمیته‌ای تشکیل شود تا موضوعاتی که برای اعضای شورا پیش می‌آید، در آن بررسی شود که ماهم درحال پیگیری این مسئله هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید