• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169412
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xkOw9
+
-

طلای امیدهای جهان را هم می‌خواهم

ایمان محمدی بعد از اینکه قاطعانه قهرمان جوانان جهان شد از آرزوهای بعدی‌اش در کشتی می‌گوید

طلای امیدهای جهان را هم می‌خواهم

محسن محمود  صفری

ایمان محمدی در وزن 63کیلوگرم در مسابقات جهانی جوانان که به میزبانی بلغارستان برگزار شد، قاطعانه به مدال طلا رسید. محمدی در این دوره از رقابت‌ها 4دور کشتی گرفت و فقط یک امتیاز از دست داد. او در مجموع 25امتیاز کسب کرد و روی سکوی نخست ایستاد. این کشتی‌گیر خوزستانی بسیار امیدوار است در مسابقات امیدهای جهان هم ملی‌پوش ایران باشد و قبل از حضور در رده سنی بزرگسالان مدال امیدهای جهان در سال2022 را هم کسب کند. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر افتخارآفرین می‌خوانید.

   کشتی را از کجا شروع کردی؟
اهل ایذه‌ هستم و از ‌10سالگی کشتی را آغاز کردم. در منطقه ما اکثرا بچه‌ها به سمت کشتی فرنگی‌ می‌روند و حتما شنیده‌اید که خوزستان قطب کشتی فرنگی دنیاست.

   در مسابقات جهانی خیلی راحت کشتی می‌گرفتی و به قول کشتی‌گیرها انگار از کسب مدال طلا خیالت راحت بود؟
فقط برای مدال طلا به این مسابقات رفته بودم و اصلا به چیزی جز طلا فکر نمی‌کردم. می‌دانستم زحمتی را که باید می‌کشیدم، کشیده‌ام و اگر هوشیار و کم‌اشتباه کشتی بگیرم، چیزی از حریفانم کم ندارم و طلا می‌گیرم. خوشحالم که به هدفم رسیدم و مدال طلای جوانان جهان را کسب کردم. واقعا حس خوبی است، وقتی روی سکو می‌روی یک لحظه سختی‌ها و فشارهای جسمی و روانی که تحمل کردی از جلوی چشمانت رد می‌شود ولی نتیجه کار خوب است و لذت می‌بری. امیدوارم مردم هم خوشحال شده باشند.

   شرایط اردو قبل از مسابقات چطور بود؟
باید از آقای دبیر، رئیس فدراسیون تشکر کنم که همه امکانات را در کمپ تیم ملی برای کشتی‌گیران مهیا کرده است و کشتی‌گیر فقط دغدغه مدال گرفتن دارد. کادر فنی هم در این مدت برای ما سنگ‌تمام گذاشتند و شبانه‌روز در کنار ما بودند. خدا را شکر تیم قهرمان جهان شد و این نتیجه یک کار تیمی بود. اگر گفتم سختی اردو منظورم وزن کم‌کردن‌ها، فشارهای تمرین و دوری از خانواده بود که آن‌هم جزئی از ورزش قهرمانی است و برای به اهتزاز درآوردن پرچم باید این مسیر سخت را طی کرد.

    مسابقات امیدهای جهان حدود 2ماه دیگر در اسپانیا برگزار خواهد شد. به حضور در این مسابقات هم فکر می‌کنی؟
از نظر سنی در شرایطی قرار دارم که می‌توانم در این رقابت‌ها شرکت کنم. امیدوارم ملی‌پوش ایران باشم و با مدال طلا برگردم.

   در دنیا سبک کشتی چه‌کسی را دوست داری؟
سبک کشتی حمید سوریان را خیلی دوست دارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید