• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169406
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o2pkj
+
-

شگفتی تاریخی در تنیس

رقابت‌های مسترز سینسیناتی شاهد موفقیت تنیسورهایی بود که پایین‌رده‌ترین قهرمانان تاریخ لقب گرفتند

جواد نصرتی

نیای تنیس، کم‌شگفتی و اتفاق نادر به چشم ندیده است اما رقابت‌های مسترز سینسیناتی در آمریکا در این هفته، احتمالا در طول تاریخ تنیس به رویدادی نادر تبدیل خواهد شد. در این رقابت، هم در بخش زنان و هم در بخش مردان، اتفاقاتی تاریخی روی داده است که احتمالا هرگز دیگر تکرار نخواهد شد؛ در هر دو بازی فینال بخش مردان و زنان، تنیسورهایی به قهرمانی رسیدند که دستاورد هر کدامشان در این رقابت‌ها، در تاریخ بی‌نظیر بوده است. کارولاین گارسیا در بخش زنان و برنا کوریچ در بخش مردان، بدون شک نام خود را در تاریخ ثبت کرده‌اند و نکته اعجاب‌انگیز این است که به‌صورت همزمان، هم در بخش زنان و هم در بخش مردان رکورد مشابهی ثبت شده است.
در بخش مردان‌، برنا کوریچ از کرواسی در حالی عملکرد استثنایی خود را ادامه داد و قهرمان شد که رنکینگ او، 152 در جهان است؛ این یعنی او پایین‌رده‌ترین تنیسور تاریخ است که موفق شده قهرمان یک رقابت 1000 امتیازی شود. این رکورد پیش از این در اختیار روبرت کارته‌رو اسپانیایی قرار داشت که در سال1996، درحالی‌که در رنک 143دنیا بود، قهرمان رقابت‌های هامبورگ شده بود.
کوریچ که پیش از این در جریان بازی‌ها، تنیسورهای بزرگی همچون رافائل نادال و آلیاسیمه را در راه رسیدن به فینال ناامید کرده بود، در بازی نهایی، استفانوس سیت‌سی‌پاس تنیسور آماده یونانی را در دو ست متوالی شکست داد. این نخستین بار است که کوریچ قهرمانی یک مسترز 1000 امتیازی می‌شود، او قبلا یک‌بار در سال2018به فینال یک مسترز 1000 امتیازی رسیده اما در بازی نهایی، مغلوب نوواک جوکوویچ شده بود.
دستاورد گارسیای فرانسوی در بخش زنان، حتی عجیب‌تر هم بوده است. گارسیا بعد از درخشش در سال‌های گذشته در دنیای تنیس سقوط کرده بود و برای حضور در همین رقابت‌ها هم مجبور شد در رقابت‌های مقدماتی شرکت کند. پیش از او، هیچ تنیسوری که در رقابت‌های مقدماتی شرکت کرده بود، موفق نشده بود به قهرمانی در رقابت‌های 1000 امتیازی انجمن تنیس زنان دست پیدا کند اما گارسیا با این کار نام خود را جاودانه کرده است. او در فینال، پترا کویتوا یکی از آماده‌ترین تنیسورهای حال حاضر دنیا را شکست داد. کار او پیش از این هم بسیار سخت بود و در راه رسیدن به فینال، 3تنیسور را که در جمع 10تنیسور برتر دنیا هستند شکست داد.
این سومین قهرمانی گارسیا در رقابت‌های 1000 امتیازی مسترز و دهمین جام زندگی حرفه‌ای او به شمار می‌رود. او بعد از قهرمانی در سینسیناتی گفته است: «چیزی که تجربه می‌کنم لذت محض است. هر برد مهم است و هر رقابتی، چه 250امتیازی و چه 1000 امتیازی مهم است. برای من هر روز، یک چالش جدید بود. حالا من اینجا هستم و جام را بالای سرم می‌برم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید