• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169388
+
-

لوا نیامده شروع کرد

جنگ آقای گلی و توپ طلا و حیثیتی با کریم بنزما کلید خورد

لوا نیامده شروع کرد

کریم بنزما حالا باید حسرت فداکاری‌اش را بخورد که در بازی با سلتاویگو وقتی 4بر یک از حریف پیش بودند، پنالتی را به ادن آزار تقدیم کرد. اگر او خودش پشت توپ می‌ایستاد و پنالتی را گل می‌کرد، الان در جدول گلزنان لالیگا در همین ابتدای کار از لواندوفسکی عقب نمی‌افتاد. لوا در شب تولد 34سالگی‌اش، نخستین و دومین گل رسمی‌اش را با پیراهن بارسلونا به ثمر رساند و برای بنزما و دیگر مدعیان آقای گلی خط و نشان کشید. اصلا او برای همین به لالیگا آمده تا به بقیه ثابت کند فقط در گلزنی در بوندس‌لیگا تبحر ندارد. مهاجم لهستانی این گل‌ها را به پدرش که در سال2005فوت کرده بود تقدیم کرد. او در تنها 46لمس توپی که داشت، 2‌گل زد و یک‌پاس‌گل داد. با پیروزی پرگل 4بر یک مقابل سوسیداد، منتقدان ژاوی که پس از تساوی بدون گل خانگی در هفته اول مقابل رایو وایکانو از او انتقاد می‌کردند، فعلا ساکت شده‌اند. نکته این مسابقه این بود که برای نخستین بار در چند سال اخیر در یک‌بازی مهم اثری از بوسکتس، آلبا و پیکه موسوم به گاوهای مقدس دیده نشد. ژاوی با سیستم 3-4-3ترکیب تیمش را چید.
    لواندوفسکی زننده نخستین گل بارسا در این فصل لالیگا شد. او برای این کار تنها به 46ثانیه زمان نیاز داشت. بازیکنانی که نخستین گل بارسا در لالیگا در یک دهه گذشته را زده‌اند؛ الکسیس سانچس (2013)، مسی (2014)، لوییس سوارس (2015)، آردا توران (2016)، آلین توسکا- گل به‌خودی (2017)، مسی (2018)، گریزمان (2019)، فاتی (2020)، پیکه (2021) و لواندوفسکی (2022).
    این گل شماره510 لواندوفسکی در رده باشگاهی و گل شماره642 عمرش بود. آمار لوا در آغاز 34سالگی؛ 678بازی باشگاهی، 510گل، ۱۳۲‌بازی ملی و ۷۶گل.
    گل اول لواندوفسکی به سوسیداد که در ثانیه ۴۴ به ثمر رسید، سریع‌ترین گل دوران حرفه‌ای مهاجم لهستانی بود.
    لوا پس از خولیو سالیناس و رونالدو نازاریو به سومین بازیکن تاریخ بارسلونا تبدیل شد که در روز تولدش دبل می‌کند.
    همچنین او پس از اوربان، کوسسکی و کوالچیک، چهارمین لهستانی تاریخ لالیگاست که در این لیگ موفق به ثبت بریس (2‌گل در یک‌بازی) می‌شود.
    لواندوفسکی تا پیش از این گل 270دقیقه با پیراهن بارسا بازی کرده و گلی نزده بود.
    ژاوی درصد پیروزی‌اش در لالیگا را بهبود بخشید و به 64درصد رساند. او موفق شد روند شکست‌ناپذیری در بازی‌های خارج از خانه لالیگا را که 15‌بازی متوالی شامل 10‌برد و 5‌تساوی است حفظ کند. ژاوی 4‌بازی در لالیگا به‌عنوان سرمربی باخته که همگی در نوکمپ بوده است.
    فرنکی دی‌یونگ صدمین بازی‌اش را با پیراهن بارسلونا انجام داد.
    با نباختن در 7بازی خارج از خانه بعدی، ژاوی می‌تواند به رکورد استادش گواردیولا برسد که در فصل 10-2009و 11-2010طی 23بازی متوالی شکست نخورد و رکوردی در لالیگا ثبت کرد. تیم ژاوی نیز از زمان به‌عهده گرفتن هدایت بارسلونا توسط او، در ۱۶‌بازی لالیگایی که میهمان بوده شکست نخورده است.
    گاوی جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا شد که به رکورد 30‌بازی در این لیگ می‌رسد.
    فاتی هم شب درخشانی داشت. او برای نخستین بار موفق شد که در یک‌بازی، 2‌پاس گل ثبت کند. او در 14دقیقه یک‌گل و 2‌پاس‌گل داشت.

نقل‌و‌انتقالات
  دی‌یونگ ممکن است راضی به رفتن به منچستریونایتد شود. رسانه‌های کاتالونی ادعا کرده‌اند که تن‌هاخ توانسته است مدیران باشگاه انگلیسی را راضی کند برای این خرید پول بیشتری بدهند.
  خاوی گالان برای پست مدافع چپ فعلا گزینه محتمل‌تری از سایر گزینه‌هاست. این بازیکن سلتاویگو حقوق کمتری نسبت به مارکوس آلونسو می‌گیرد اما برای خریدش بارسا باید 9میلیون یورو هزینه کند. از طرفی با درخشش بالده در این پست که به‌جای آلبا بازی می‌کرد، شاید ژاوی دیگر اصرار به خرید دفاع چپ نداشته باشد و فکرش را متمرکز مدافع راست کند.
  سرجینیو دست هنوز تصمیمی برای خروج نگرفته. بارسا متقاعد شده که باید او را قرضی به تیمی دیگر بدهد و یک مدافع راست بگیرد.
  درباره بازگشت احتمالی گریزمان هم احتمالاتی مطرح شده است. اگر گریزمان 50‌درصد یا بیشتر از زمان موجود برای اتلتیکو بازی کند، اتلتیکو باید 40میلیون یورو به بارسلونا بپردازد اما اگر گریزمان کمتر از 30‌دقیقه در هر بازی به میدان برود، فعال کردن بند انتقال و پرداخت این مبلغ امکانپذیر نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید