• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169260
+
-

رئیسی: در هیچ مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد

رئیس‌جمهور در هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که دیروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره تلویحی به مذاکرات احیای برجام، روند نسبی پیشرفت‌ها در این مذاکرات را تأیید کرد. سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه با رویکرد عزتمندانه دولت مردمی، بخش قابل‌توجهی از مطالبات خود از برخی کشورها را دریافت کرده‌ایم، گفت: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد، دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد. ما زندگی مردم را به هیچ‌ عامل بیرونی گره نخواهیم زد و مجدانه پیگیر رفع مشکلات کشور و مردم خواهیم بود.
سیدابراهیم رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در حضور هزار و 500 امام جماعت مساجد استان تهران از القای یأس و ناامیدی در جامعه گلایه کرد و با تأکید بر نقش تبیینی مساجد و ائمه جماعات در کشور، گفت: مساجد کانون امیدآفرینی در کشور هستند و باید نقش مهمی در پاسخگویی به شبهات علمی و رفع گره‌های ذهنی مردم ایفا کنند. او افزود: امپراتوری رسانه‌ای امروز ابزار دشمن برای القای یأس در جامعه و درصدد دور کردن مردم از دین، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. در سوی مقابل اما رهبر معظم انقلاب پرچم امیدآفرینی را برافراشته و مساجد نیز به‌عنوان کانون‌های امیدآفرینی نقش بسیار مهمی در بسط گفتمان رهبری در جامعه دارند.

آینده کشور روشن است
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به فعالیت‌ها و اقدامات دولت طی یک سال گذشته در زمینه مهار کرونا، توسعه سیاست همسایگی، ایجاد توازن در سیاست خارجی، افزایش تجارت خارجی، ارتقای ذخایر استراتژیک کالای اساسی و همزمان تلاش برای خودکفایی و تنوع مبادی ورود کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: دولت با همراهی مردم توانست گام بلندی را در صیانت از جان و سلامت مردم بردارد و همزمان بدون استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول، توسعه اقتصاد ملی و افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان ملی را دنبال کند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی را حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف دانست و گفت: بحمدالله کشور ما دارای قدرت متکی به آحاد مردم است و تلاش دولت مردمی بر این اساس استوار بوده که از چنین قدرتی به‌خوبی برای تامین منافع ملت بهره بگیرد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه با وجود تحریم‌ها و تهدیدها دولت کار را با جدیت ادامه خواهد داد، افزود: با اعتقاد و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌ها می‌گویم که آینده برای کشور روشن است. امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و ملت ایران اراده کرده ‌بر دشمنان خود فائق آید و قطعا خدای متعال هم کمک‌حال و یاریگر ملت ایران خواهد بود.
رئیسی در بخش سومی از صحبت‌هایش ائمه جماعات را به تحکیم بیش از پیش ارتباط با اقشار مختلف مردم توصیه کرد و گفت: ارتباط وثیق با مردم جزو مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. حضور در میان مردم و شنیدن بی‌واسطه سخنان و دغدغه‌‌های آنان توفیقی برای همه ماست. بارها گفته‌ام آنهایی که ما را به واسطه حضور در میان مردم در سفرهای استانی ملامت می‌کنند، لذت در کنار مردم‌بودن را درک نکرده‌اند.

دور دوم سفرهای استانی؛ به‌زودی
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز گذشته در جمع ائمه جماعات استان تهران در پاسخ به شائبه‌ها درباره دور دوم سفرهای استانی و دستور کار این سفرها، بر ضرورت استمرار سفرهای استانی دولت تأکید کرد و گفت: سفرهای استانی را حتما ادامه خواهیم داد و دور دوم این سفرها به فاصله کوتاهی آغاز خواهد شد. از مردم و با مردم هستیم و خواهیم بود و به لطف خدا و با اتکا‌ به شعار ما می‌توانیم، مشکلات کشور حل خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید