• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169259
+
-

توضیح درباره پوشش رسانه‌ای برجام

رسانه نزدیک به شورای‌عالی امنیت ملی در پاسخ به انتقادات از نحوه اطلاع‌رسانی وسیاستگذاری‌های رسانه‌ای مذاکرات احیای برجام طی توییتی اعلام کرد «اطلاع‌رسانی مذاکرات در گذشته با اهداف سیاسی و با حجم بسیار بالا دنبال می‌شد اما دولت سیزدهم با این استدلال که برای مردم نتیجه مهم است نه اطلاع از جزئیات، برای شرطی نکردن اقتصاد و معیشت مردم سیاست دیگری در پیش گرفت. انتشار اخبار غیرمستند با هدف مقابله با این سیاست انجام می‌شود.»
این توضیح از آنجا ارائه شد که در رسانه‌ها و فضای مجازی برخی انتقادات نسبت به منفعل واقع شدن تیم مذاکره‌کننده احیای برجام در جریان تبلیغات رسانه‌ای1+4 و آمریکا مطرح می‌شود و برخی قیاس‌ها نسبت به فعال بودن این بخش از مذاکرات در دولت سابق صورت می‌گیرد.
یک اتفاق در جریان نشست توجیهی اخیر رسانه‌ای با رئیس تیم مذاکره‌کننده ایرانی نیز سبب رعایت ملاحظات بیشتر در اطلاع‌رسانی مذاکرات شد.
 انتشار محتوای این جلسه در قالب جزئیات توافق احیای برجام سبب برخی حاشیه‌سازی‌ها پس از برگزاری این نشست شد و احتمالا اطلاع‌رسانی در این مسیر را با فشارهای بیشتری روبه‌رو می‌کند. انتشار و بازنشر این مطالب بنا به اعلام مکرر وزارت امور خارجه با واقعیت مذاکرات فاصله دارد و با ارسال پیام‌های انحرافی به طرف مقابل فشارهای رسانه‌ای بر مذاکره‌کننده داخلی را افزایش می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید