• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169247
+
-

چند دستور کوتاه و خوشمزه

آزاده حبیبی تنها

گاهی اوقات با همان مواد‌غذایی همیشگی و عمدتا در دسترس می‌توان غذاهای جدیدی طبخ کرد، ‌غذاهایی لذیذ برای ایجاد تنوع و البته مناسب برای کودکان بد‌غذا که از خوردن بعضی مواد غذایی مثل کدو یا بادمجان فراری‌اند. در ادامه چند نمونه از این غذاها که تهیه آنها زمان زیادی هم به‌خود اختصاص نمی‌دهد آورده شده است.

توپک سوخاری بادمجان
4،5 عدد بادمجان متوسط را کبابی کرده و پوست گرفته و خوب ساطوری کنید.١٢٠ گرم پودر سوخاری را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل، ادویه و پودر سیر را هم اضافه کرده و 2عدد تخم‌مرغ نیز به آن بیفزایید. ١٠٠ تا ١٢٠گرم هم پنیر پیتزای رنده شده به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. درصورت نیاز کمی دیگر پودر سوخاری به مواد اضافه کنید. توپک‌های کوچک از مواد را داخل دست‌تان درست کرده و داخل پودر سوخاری بغلتانید سپس آن را داخل روغن سرخ کنید و با سس دلخواهتان میل کنید. عطر بادمجان کبابی و طعم آن همراه با پنیر داخل این غذا بی‌نظیر است.

کوکوی سیب‌زمینی و پیازچه
4عدد سیب‌زمینی آب‌پز رنده شده، 3ساقه سبز پیازچه ریز خرد شده، یک تخم‌مرغ کوچک، 2قاشق غذاخوری جعفری ساطوری، نمک و فلفل و زردچوبه، آرد سفید یا آرد سوخاری به میزان 2تا 4قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید، در دست فرم دهید و در مقدارکمی روغن سرخ کنید. برای تهیه سس نیز یک‌عدد پیاز متوسط را خرد کرده و تفت دهید تا سبک شود. یک‌قاشق غذاخوری رب و نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سیر و آویشن اضافه کنید و سپس 2عدد گوجه‌فرنگی درشت را نیز خرد و اضافه کنید. مواد را در تابه ریخته و در آن را ببندید تا سس غلیظ شود.

برگرمرغ وکدو
یک‌عدد سینه مرغ خام چرخ شده، 2عدد کدوی سبز متوسط رنده شده و آب گرفته، یک‌عدد تخم‌مرغ، 2پیازچه خرد شده، 2حبه سیر رنده شده، 2قاشق جعفری ریز خرد شده و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و نیم‌ساعت داخل یخچال بگذارید. اگر مواد شل بود یکی، دو قاشق آرد سوخاری به آن اضافه کنید، بعد به اندازه یک نارنگی از مواد برداشته و در دست فرم داده و سپس سرخ کنید.

پیتزا قیفی با نان تست
 نان‌های تست را با وردنه فشرده کنید، سعی کنید از نان تازه استفاده کنید. سپس آنها را به شکل قیف درآورده و انتهای آن را با دست فشرده کنید. نان‌های قیفی شده را با مواد پیتزا به دلخواه پرکنید. سپس آنها را داخل ظرف موردنظر در کنار هم چیده و بین‌شان را با پنیر پیتزا پر کنید. ظرف را داخل فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس با سس دلخواه میل کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید