• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169231
+
-

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد

افق روشن تهران با حمایت دولت از شهرداری

گفت وگو
افق روشن تهران با حمایت دولت از شهرداری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پایتخت در بحث حمل‌ونقل عمومی، ابراز امیدواری می‌کند تا با توجه به کارهای صورت گرفته و برنامه‌های وعده داده شده از سوی شهرداری و دولت، در آینده‌ای نزدیک کمبود‌ها و کاستی‌های موجود در این بخش مرتفع شود. زهره الهیان در گفت‌وگو با همشهری همچنین یکی از نیازهای اصلی کنونی پایتخت را ساماندهی و نظم‌بخشی موتورسیکلت‌ها عنوان می‌کند.

تهران در زمینه حمل‌ونقل عمومی با انباشت مشکلات سالیان گذشته و کمبودهای فراوانی روبه‌روست. به‌عنوان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی چه دیدگاه و نظری در این رابطه دارید؟
این هفته شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی کشور در خط 4مترو واقع در محله اکباتان بودیم که کار بسیار بزرگی است. شهردار تهران در جریان افتتاح این پایانه اعلام کردند که افتتاح و بهره‌برداری از این دست کلان‌پروژه‌ها ان‌شاءالله همچنان ادامه خواهد داشت. البته کار بسیار سخت است؛ چراکه در تهران با جمعیت چند میلیونی، با کمبودهای جدی در حوزه حمل‌ونقل عمومی مواجه هستیم. در چنین شرایطی انتظار می‌رود توسعه مترو از اولویت‌های مهم شهرداری تهران باشد که الحمدلله همین گونه است. توضیحاتی که شهردار محترم تهران دادند و همچنین پروژه‌ها و برنامه‌هایی که در دست انجام است، خود گویای توجه و اهمیت مدیریت شهری به این مقوله است.

در بحث اتوبوسرانی هم تهران با کمبود‌های جدی روبه‌روست و برای حل این مشکل لازم است تا دولت هم به کمک شهرداری بیاید.
دولت و شهرداری قول داده‌اند تا قبل از مهرماه تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری تهران اضافه شود و در ادامه این روند ادامه داشته باشد. در کنار اضافه شدن اتوبوس‌های جدید، بحث بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده و غیرفعال هم مطرح است. با محقق شدن این موارد و ادامه پیدا کردن چنین روندی می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک معضل کمبود اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران برطرف شود و می‌توان چشم‌انداز و افق خوبی را برای حمل‌ونقل عمومی شهر تهران متصور بود. البته که دولت باید در این زمینه حمایت‌های جدی از شهرداری تهران داشته باشد. به‌طور نمونه در بحث اوراق مشارکت و مبالغ اولیه فاینانس برای خرید واگن، دولت می‌تواند گره‌گشا باشد.‌ در جریان بازدید رئیس‌جمهور از قیامدشت، آقای رئیسی وعده دادند که ان‌شاءالله خطوط قطار شهری به سمت ورامین و قیامدشت هم کشیده خواهد شد و بودجه لازم برای انجام این پروژه تامین می‌شود که محقق شدن این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل شهر تهران را پوشش دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید