• دو شنبه 8 بهمن 1403
  • الإثْنَيْن 27 رجب 1446
  • 2025 Jan 27
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169186
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9rRjD
+
-

اختصاص معلم ثابت به مناطق محروم

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: «اجرایی‌سازی‌ سند تحول بنیادین محور تمام برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش است که در این راستا قرارگاه ویژه‌ای برای تعیین اولویت‌ها فعال کرده‌ایم. همچنین مردمی‌سازی‌ آموزش و پرورش و ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از اولویت‌های دولت مردمی ایران قوی است.» یوسف نوری در آیین افتتاحیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که از ۲۹ تا ۳۱ مردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، گفت:«اگرچه در سال ۶۷ طرحی جامع برای تحول نظام آموزشی به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید، اما متأسفانه اجرایی نشد. تا اینکه در سال ۹۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید و به‌عنوان یکی از اسناد افتخارآفرین در اردیبهشت سال ۹۲ به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.» نوری با اشاره به مهم‌ترین اقدامات تحولی آموزش و پرورش براساس اولویت سند تحول بنیادین، گفت: «اجرایی‌سازی‌ سند تحول بنیادین محور تمام برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش است که در این راستا قرارگاه ویژه و چابکی برای تعیین اولویت‌ها فعال کرده‌ایم.» وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر اولویت‌هاست که بر این اساس قرارگاه مجزایی برای بهره‌گیری این هدف راه‌اندازی شده است. توجه به مناطق محروم و روستایی با افزایش سهم دانش‌آموزان این مناطق در مدارس نمونه دولتی، اختصاص معلم آماده و ثابت به مناطق، تهیه و اجرای بسته‌های حمایتی برای تهیه زیرساخت‌های آموزشی و طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش است.» او کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش دانست و افزود: «بخش مهمی از این اقدام حول منزلت و معیشت معلم همچنین ارتقای کیفیت تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان خواهد بود که می‌توان در این‌باره به اجرای طرح‌هایی مانند رتبه‌بندی مدارس، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی -ورزشی برای معلمان و بسته‌های رفاهی و بیمه‌ای ویژه فرهنگیان اشاره کرد.» این مقام مسئول با تأکید براینکه شتاب بخشی به اجرای بسته‌های تربیت یادگیری و تقویت زیرساخت‌ها نیز مورد توجه است، رویکرد دیگر آموزش و پرورش را مردمی‌سازی‌ در مبنای عمیق استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امور تربیتی و تدوین‌ساز وکار حضور اولیا بر نظارت مسائل آموزش و پرورشی دانست.»
 نوری ادامه داد: «تحقق این رویکرد در گرو کنشگری جوانان از سطح مدرسه تا مدیریت کلان آموزش و پرورش است و پس از ارزیابی‌های کیفی، تعدادی از جوانان به تیم مدیریت آموزش و پرورش اضافه شدند. به‌نحوی که میانگین سنی اعضای شورای معاونین ۱۷سال کاهش یافته است. امیدواریم این امر را بتوانیم پاس بداریم.» وزیر آموزش و پرورش از اعتماد و حمایت مجدانه شخص رئیس‌جمهور برای حضوری شدن مدارس و دانشگاه تربیت معلم تقدیر و عنوان کرد: «از دکتر رئیسی به‌دلیل حمایتشان از نظام رتبه‌بندی و اجرایی شدن آن پس از ۱۱سال و حمایت بی‌دریغ از ارتقای دانشگاه فرهنگیان از یک دانشگاه عادی به دانشگاه جامع تربیت معلم قدردانی می‌کنم.» او اضافه کرد: «افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از ۹.۶ به ۱۳.۱درصد و تصویب بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان در دور اول سفرهای استانی برای تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام ازجمله مواردی بود که باید از رئیس‌جمهور تشکر کنم.» /ایسنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید