• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169158
+
-

قاچاق ناکام کوکائین از آمریکای جنوبی به ایران

2تبعه خارجی که با جاسازی کوکائین در چمدان‌هایشان قصد قاچاق این محموله از آمریکای جنوبی به ایران را داشتند در تهران دستگیر شدند.
به گزارش پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فراجا با بیان این خبر گفت:‌ مأموران معاونت اطلاعات منطقه‌ای پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فراجا مدتی قبل و در جریان تبادل اطلاعات تخصصی با پلیس یکی از کشورهای واقع در مسیر ترانزیت کوکائین، از فعالیت مجرمانه یک باند ترانزیت مواد‌مخدر باخبر شدند؛ باندی که توسط اتباع برخی از کشورهای واقع در آمریکای جنوبی اداره می‌شد و در حال انتقال محموله‌های کوکائین به ایران بود.
سردار مجید کریمی، ادامه داد: با انجام اقدامات پیچیده فنی مشخص شد قاچاقچیان قصد دارند به تازگی از طریق خطوط پروازی از مبدأ کشورهای آمریکای جنوبی و طی مسیری گمراه‌کننده از چند کشور، مقادیری کوکائین را از طریق فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) وارد کشور کنند.
این مقام ارشد انتظامی در تشریح جزئیات دستگیری متهمان تصریح کرد: با هوشیاری و رصد اطلاعاتی کارکنان معاونت اطلاعات منطقه‌ای پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فراجا و نیز با همکاری پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، 2تبعه خارجی که بیش از 6کیلو کوکائین به ارزش تقریبی 120میلیارد ریال را در جداره‌های دوطرفه چمدان حاوی البسه جاسازی کرده بودند، هنگام ورود به فرودگاه دستگیر شدند.
سردار کریمی افزود: هم‌اکنون پرونده‌ای درخصوص متهمان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده و پیگیری‌های لازم برای دستگیری سایر متهم و یا متهمان این پرونده از طریق مبادی ذیربط در حال انجام است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید