• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169039
+
-

زندانیان جرایم خشن از ارفاقات و تسهیلات قانونی محرومند

زندانیان جرایم خشن از ارفاقات و تسهیلات قانونی محرومند

دادستان تهران در جریان بازدید از زندان قزل‌حصار از محرومیت مرتکبان جرایم خشن از ارفاقات و تسهیلات قانونی خبر داد.
علی صالحی با بیان اینکه ارفاقات و تسهیلات قانونی که برای زندانیان اعمال می‌شود مختص جرایم کم اهمیت است، گفت: ارفاقات و تسهیلاتی که به زندانیان ارائه می‌دهیم به هیچ عنوان برای جرایم خاص ازجمله جرایم خشن، سارقان مسلح، سارقان سابقه‌دار، سارقان به‌عنف، زورگیرها، آدم‌ربایان و اراذل و اوباش درنظر گرفته نخواهد شد.
او افزود: امنیت مردم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و به هیچ عنوان برای مجرمانی که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، ارفاق و تسهیلاتی قائل نخواهیم شد بلکه دستگاه قضایی با این افراد قاطع‌تر و به‌صورت ویژه برخورد خواهد کرد.
دادستان تهران بیان کرد: برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت، هم در زمان صدور حکم در دادگاه‌ها و هم در زمان اجرای حکم توسط همکارانم در دادسراها در حال انجام است.
صالحی با اشاره به دستورالعمل و سیاست‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، گفت: در راستای این سیاست، در جلساتی با عنوان کاهش جمعیت کیفری و با حضور معاون دادستان کل کشور تمام شاخصه‌های مربوط به کاهش جمعیت کیفری اعم از نحوه صدور قرارها، ارفاقات قانونی و … مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ادامه نیز مصوبات مطلوبی برای اجرای این سیاست نهایی می‌شود. / مهر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید