• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169024
+
-

2جنگ همزمان دشمنان علیه ایران

رئیس مجلس: پس ‎از جنگ تحمیلی، دشمنان نظام 2جنگ «اقتصادی» و «شناختی» را به کشورمان تحمیل کردند

رئیس مجلس در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان که در همدان برگزار شد، تأکید کرد: اگر طرف‌های مقابل به برجام و توافق مورد تأیید سازمان ملل عمل نکنند، اجازه زیاده‌خواهی نمی‌دهیم.
به‎گزارش همشهری، محمدباقر قالیباف افزود: پس‎از امضای برجام در دولت گذشته، رئیس‎جمهور وقت آمریکا به تعهدهای خود عمل نکرد و برخلاف تأیید سازمان ملل، با زیرپا‌گذاشتن قطعنامه این سازمان، تحریم ایران را نیز بیشتر کرد. وی با بیان اینکه آمریکا قلدری می‌کند، افزود: اگر در برابر این کشور ایستادگی نکنیم، آنها نیز کوتاه نمی‌آیند، بنابراین در این زمینه باید رویکرد «تولید قدرت» را با قدرت پیش برد.
قالیباف با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی، نخستین و مهم‌ترین قانون مصوب مجلس، قانون رفع تحریم بود، چراکه معتقد به پایان‌دادن به این جنگ ظالمانه هستیم، تأکید کرد: چنانچه آنها به تعهدات خود عمل نکنند، دلیلی ندارد ما نیز به تعهدهای خود در حوزه هسته‌ای عمل کنیم.
وی گفت: وقتی آنها به‎دنبال ادامه تحریم ظالمانه هستند، چرا ما‌ نباید به حق قانونی خود در چارچوب آژانس عمل کنیم؟ برخی عنوان می‎کردند که با اجرای این قانون اتفاقاتی می‎افتد، اما وقتی با قدرت ایستادیم، با قطع دوربین هم اتفاقی نیفتاد و در نتیجه آمریکا دوباره به میز مذاکرات بازگشت. امروز هم درحال ادامه مذاکرات تا تن‌دادن آنها به اشکالاتی که در گذشته بود، هستیم.

جنگ شناختی و اقتصادی؛ ترفندهای جدید دشمن
قالیباف همچنین با تأکید بر اینکه مشکلات کشور با رفع تحریم کاهش می‌یابد، اما مرتفع نمی‌شود، گفت: باید با قوی کردن خود در حوزه اقتصادی، نسبت به خنثی‎سازی تحریم‎ها اقدام کرد.وی افزود: پس‎از جنگ تحمیلی، دشمنان این نظام 2جنگ دیگر را به کشورمان تحمیل کردند، چراکه نظام استکباری به‌دلیل داشتن خوی استکباری، اساس و مبنای نظام جمهوری اسلامی را همسو با خود نمی‎داند. در جنگ شناختی مبتنی بر رسانه، دشمنان با ایجاد شک و تردید در مردم به‎دنبال ایجاد سستی در جبهه اسلام هستند. امروز روایت‎های مختلف و دروغ در بنگاه‌های خبرپراکنی دشمن تولید شده و آنها اشکال‎های کوچک را آنقدر بزرگ جلوه می‎دهند تا به باورهای مردم لطمه بزنند.
وی تنها راه مقابله با جنگ شناختی را درپیش‌گرفتن و عمل به منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین دانست و افزود: باید در تبیین صحیح روایات پیشگام بود، نه اینکه فضا را برای ورود و خبرپراکنی دشمن مهیاکرد.

ضرورت کاهش حجم اقتصاد دولتی
رئیس مجلس همچنین در همایش سراسری آزادگان موصل2 (عملیات خیبر) که صبح دیروز (جمعه) در دانشگاه جامع امام‎حسین(ع) برگزار شد، گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که اقتصاد دولتی را تا می‌توانیم کاهش دهیم. معتقدم در کشور از امکانات مناسب و نیروی انسانی متخصص به اندازه کافی برخورداریم و می‌توانیم اقتصادی باثبات همراه با رشد مشخص و مداوم داشته باشیم، اما یا نمی‌توانیم یا نمی‌خواهیم از آن درست استفاده کنیم. قالیباف همچنین افزود: معتقدم در برنامه هفتم توسعه که در سال‌جاری در پیش داریم، نباید مانند 6برنامه گذشته برنامه‌ریزی کنیم، چراکه در برنامه‌های گذشته باوجود همه زحمات کشیده شده، هم در تنظیم و هم در اجرا مشکلات جدی وجود داشت و نتیجه آن هم این بود که برنامه‌ها بیش‎از 30درصد تحقق نداشته‎است. وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور چه در زمانی که ما 110میلیارد دلار در سال درآمد داشتیم و چه در سالی که تنها 20میلیارد دلار درآمد داشتیم، تفاوت چندانی نداشت؛ این موضوع حاکی از ضعف برنامه‎ریزی و نحوه اجرای برنامه توسعه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید