• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169012
+
-

رئیس‎جمهور در دیدار جمعی از آزادگان:

دولت مصمم به جبران عقب‌ماندگی‌‌هاست

دولت
دولت مصمم به جبران عقب‌ماندگی‌‌هاست

رئیس‎جمهور شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز کشورمان را از مهم‌ترین عوامل اقتدار جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت مردمی با الگو‌گرفتن از راه و مرام شهدا، جانبازان و آزادگان و تکیه به توانمندی‌های داخلی با قدرت و شتاب در مسیر تحقق پیشرفت و عدالت گام برخواهد داشت.
به‎گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی ریاست‎جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی، آزادگان را نماد ایستادگی، بصیرت، توکل، صبر، سپاسگزاری به درگاه حق، انقلابی‌بودن و انقلابی‌ماندن دانست و گفت: آزادگان حقیقتا پرچم برافراشته عزت و شکوه در هر کوی و برزن کشورمان هستند.
وی با بیان اینکه این پرچم برافراشته، نماد همه ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است، افزود: آزادگان سرافراز کشورمان، چه در دوران اسارت که دشمن را خوار و زبون کرده و به استیصال کشاندند و چه پس از آن، در عرصه‌های مختلف همواره پرچم ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی را در اهتزاز نگاه داشتند و مایه عزت کشور و ذلت دشمنان شدند.
رئیسی با بیان اینکه تحمل اسارت در چنگال سفاکان بعثی کار آسانی نبود، بر ضرورت گرامیداشت آزادگان تأکید کرد و گفت: آنچه از رخدادها و وقایع دوران دفاع‌مقدس و ازجمله اسارت آزادگان سرافراز کشورمان در بند دشمن بعثی ثبت و ضبط شده است، تنها بخش اندکی از حماسه‌های قهرمانان دفاع از دین و وطن بوده و ضرورت دارد جانفشانی‌‌های این چهره‌های مقاوم و قهرمان به شایستگی به تصویر کشیده شود تا برای عصرها و نسل‌های آینده به‌عنوان الگو و اسوه باقی بماند.

فرصتی مهم برای پیشرفت کشور
رئیس‎جمهور در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست، در آینده بازهم زمینه برگزاری نشست‌هایی با حضور آزادگان صاحب‌نظر و دغدغه‌مند را فراهم کنند، تا از نظرات و ایده‌های آزادگان به‌عنوان یکی از دغدغه‌مندترین و دلسوزترین قشرهای جامعه، بهره گرفته شود. رئیسی با بیان اینکه امروز دولت مردمی فرصتی مهم برای رشد و پیشرفت کشور در اختیار دارد، تصریح کرد: این فرصت برآمده از اعتماد مردم و رهبرمعظم انقلاب، دیدگاه‌های سازنده شما و توجه و دعای خیر خانواده شهدا نسبت به این دولت است. وی همچنین با بیان اینکه امروز دشمن نیز این پیام را دریافت کرده‎است که دولت مردمی مصمم به اجرای منویات رهبرمعظم‎انقلاب اسلامی و جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته است، عنوان کرد: برخلاف کسانی که به اشتباه تصور می‌کردند گره‌ها با مدد دست بیگانگان باز می‌شود، اما دولت مردمی عمیقا باور دارد که اگر منظومه فکری امام و رهبری در کشور اجرایی و عملیاتی شود، حتما کشور را به سمت قله‌های پیشرفت رهنمون خواهد شد. رئیسی در ادامه با بیان اینکه شما ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان در ابتلا و امتحان خود پیروز و سربلند شدید، افزود: شما آزادگان در دورانی که حتی تصور نمی‌کردید شاید روزی آزاد شوید، با اراده‌های پولادین، مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی کردید و او را خوار و زبون کرده و به استیصال کشاندید.

دشمن ضعیف‌تر شده‎است
رئیس‎جمهور با بیان اینکه امروز نسبت به روزگاری که شما در بند دشمن قهرمانانه مقاومت کردید، دشمن به‌مراتب ضعیف‌تر و جمهوری اسلامی به‌مراتب قدرتمندتر است، گفت: قدرت امروز جمهوری اسلامی به برکت ایستادگی و مقاومت قهرمانانه شما و خون‌های شهدا و جانبازان است. امروز دنیا متوجه این مسئله شده و نگاهش به جمهوری اسلامی ایران، نگاه به یک نظام مقتدر و منسجم است. رئیسی افزود: علم، اقتصاد، کار و تلاش و تجهیزات و تسلیحات نیز برای هر کشوری قدرت می‌آفرینند، اما مهم‌ترین عناصر خلق قدرت در جمهوری اسلامی، شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز کشورمان هستند که رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر آن تأکید داشته‌اند.

مکث
 تنوع اقوام و مذاهب؛ مزیتی برای ایران


رئیس‎جمهور در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس تنوع اقوام و مذاهب در کشور را یک مزیت و فرصت برای جمهوری‎اسلامی دانست و گفت: پیشرفت کشور در گرو همراهی و همدلی است و توجه به این فرصت و مزیت ارزشمند قطعا موجب رشد و ارتقای کشور خواهد شد. سید‌ابراهیم رئیسی افزود: تقدیم ۱۱هزار شهید اهل سنت در دوران دفاع‌مقدس نشان می‌دهد اهل سنت ما متدین و دلداده به انقلاب‎اسلامی هستند و همه ما نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها وظیفه داریم و احساس مسئولیت می‌کنیم. وی رفع محرومیت از همه نقاط کشور را وظیفه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: تفاوتی نمی‌کند که این محرومیت در کدام نقطه از کشور و با چه ترکیب قومیتی و مذهبی باشد. دولت مردمی محرومیت را نمی‌پسندد و برای اجرای عدالت و رفع محرومیت از همه مناطق محروم کشور تلاش می‌کند. رئیس‎جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح‌شده از سوی بعضی نمایندگان درباره مشکل بیکاری و مسکن برخی مناطق کشور، گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای دولت اولویت است. در این راستا ضروری است همه تلاش ما معطوف به امیدوار کردن مردم به داشته‌های بسیار ارزشمند کشور و بهره‌برداری از آنها باشد. رئیسی گفت: رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن، به‎ویژه مسکن روستایی، در دستورکار دولت است و به مسئولان مربوطه تأکید کرده‌ایم ارائه تسهیلات در این زمینه انجام شود. وی درباره ابلاغ و اجرای مصوبات سفرهای استانی که ازسوی یکی از نمایندگان مطرح شد نیز تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی حتمی است و دور دوم این سفرها با قید پیگیری اجرای این مصوبات آغاز خواهد شد. علاوه بر وزرا، استانداران و معاون اجرایی رئیس‎جمهور نیز موظف شده‌اند بر اجرای مصوبات سفرهای استانی پیگیری و نظارت جدی داشته باشند. رئیسی در ادامه سخنانش به باور دولت مردمی برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای کارآمد فارغ از قومیت و مذهب اشاره کرد و افزود: مکرر اعلام کرده‌ایم که به‎کارگیری نیروهای بومی و کارآمد، از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم در گزینش نیروهاست، چراکه زمینه‎ساز افزایش انگیزه در بدنه اجرایی کشور می‌شود. وی تأکید کرد: پیشرفت کشور در گرو همراهی و همدلی است و صف‌بندی و خط‌کشی‌های سیاسی مشکلی از کشور حل نخواهد کرد. به لطف خدای متعال با همکاری و هم‌افزایی شکل‌گرفته در داخل کشور گره‌های مردم باز و مشکلات‌شان کاسته خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید