• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 168989
+
-

آغاز تحول در اتوبوسرانی از هفته دولت

ماهانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از وزارت کشور به تهران تحویل داده می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود نخستین سری اتوبوس‌های جدید پایتخت به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد. از قرار معلوم امسال وزارت کشور، ماهانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را به شهرداری تهران تحویل خواهد داد.
به‌گزارش همشهری، سیدمجتبی شفیعی با اعلام این خبر که تحویل اتوبوس‌های جدید از سوی وزارت کشور، امسال در هفته دولت انجام خواهد شد، گفت: «وزارت کشور تعهدی را اعلام کرده است که براساس آن، نخستین سری از اتوبوس‌ها به جهت شرایط خاص پایتخت از لحاظ فرسودگی ناوگان و حجم بالای تقاضا، به تهران اختصاص پیدا می‌کند. ماهانه ۱۰۰‌تا‌۲۰۰دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به شهرداری تهران تحویل داده خواهد شد که این میزان، بخش قابل‌توجهی از تعداد دستگاه‌هایی است که وزارت کشور به شهرها اختصاص داده و می‌تواند تحول بزرگی را در ناوگان اتوبوسرانی تهران ایجاد کند.» معاون شهردار تهران با اعلام اینکه در قرارداد اولیه وزارت کشور، ۹۰۰دستگاه اتوبوس به‌عنوان سهم شهرداری تهران درنظر گرفته شده است، گفت: «به‌دلیل افزایش سقف قرارداد، برآورد ما این است که تعداد اتوبوس‌های تحویلی وزارت کشور به شهرداری حداقل به 1200دستگاه برسد. قراردادهایی نیز در حال انعقاد است که به مرحله اجرایی رسیده و شاید در یکی از این قراردادها، کل اتوبوس‌ها به شهرداری تهران تحویل داده شود. در این راستا در حال مذاکره با سازمان شهرداری‌ها و خودروسازان هستیم.»

ورود ۵۰دستگاه اتوبوس برقی تا بهمن ماه
شفیعی درباره زمان ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت هم اینگونه توضیح داد: «در این بخش، ۵۰دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت بخش خصوصی تأمین می‌شود که در این زمینه، اقدامات رو به جلو انجام می‌شود؛ البته تا حدودی از برنامه زمانبندی عقب هستند. با وجود این، تعهد داده‌اند که با یک ماه تأخیر، حداکثر تا پایان دی‌ماه یا اوایل بهمن ماه اتوبوس‌‌های برقی را تحویل دهند که بر این اساس، یکی از خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به‌طور کل با استفاده از فناوری جدید، برقی خواهد شد.» او افزود: «همین تعداد اتوبوس، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را متحول خواهد کرد. امسال مردم تا پایان سال به‌طور محسوس، تحول در ناوگان اتوبوسرانی را لمس خواهند کرد و در سال آینده نیز به تعداد دستگاه‌های مورد نیاز پایتخت دست خواهیم یافت.» شفیعی همچنین درباره روند تعمیرات و بازسازی و اورهال (بازسازی اساسی) اتوبوس‌های موجود در ناوگان هم گفت: «در روزهای گذشته، شهرداری تهران ۱۰۰میلیارد تومان به شرکت واحد بابت اورهال اتوبوس‌ها پرداخت کرده است. تعمیرات اتوبوس‌ها آغاز و مقرر شده که ۵۵۰دستگاه اتوبوس که در ماه‌ها و سال‌های اخیر به‌دلیل نقص در تجهیزات متوقف بوده‌اند، تا پیش از بازگشایی مدارس وارد مدار خدمات‌رسانی شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید