• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 168988
+
-

اتوبوس و مترو نفس تازه می‌کنند

12ایستگاه جدید مترو با پیشرفت فیزیکی بالای 85درصد درصورت تزریق منابع مالی لازم تا پایان سال افتتاح می‌شوند

گزارش
اتوبوس و مترو نفس تازه می‌کنند

امروز بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور در اکباتان تهران به بهره‌برداری می‌رسد؛ پایانه‌ای که کمک می‌کند تا سرفاصله قطارها در خط 4مترو کاهش پیدا کند. البته این یکی از مزایای پایانه به شمار می‌آید چراکه در امر دپو، نگهداری و تعمیر واگن‌های فعال نیز مؤثر خواهد بود.
به گزارش همشهری، پس از افتتاح پایانه بزرگ 70هزار مترمربعی اکباتان، به مرور نوبت به افتتاح 12ایستگاه‌ جدید مترو می‌رسد تا در نیمه دوم سال، علاوه بر اتوبوس‌های نو و بازسازی‌شده، مترو هم در خدمت‌رسانی جان تازه‌ای بگیرد. مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد زمانبندی افتتاح این ایستگاه‌ها با تأکید بر اینکه این ۱۲‌ایستگاه در شرایط یکسانی قرار دارند و طبق برنامه‌ریزی‌ها به‌احتمال فراوان در ماه‌های پایانی سال به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: «بخشی از اعتبارات تکمیل این ۱۲‌ایستگاه از محل انتشار ۱۵۰۰‌میلیارد تومان اوراق مشارکت است که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.» مسعود درستی به تفاهم وام 2400میلیارد تومانی با بانک شهر اشاره کرد و ادامه داد: «ظرف چند روز آینده نخستین قسمت این پول به دستمان می‌رسد و بخشی از اعتبارات نیز از محل منابع نقد و غیرنقدی که در بودجه‌۱۴۰۱ دیده شده، تامین می‌شود.» البته اگر پیمانکاران بتوانند ساخت تجهیزات را به سرعت انجام دهند، امکان افتتاح 12ایستگاه جدید در 4خط فراهم می‌شود. در این میان ظرفیت بهره‌مندی از مجتمع ایستگاه‌ها‌ با حضور بخش خصوصی برای تامین منابع مالی وجود دارد.
 در ادامه نگاهی کوتاه به 12ایستگاه جدید مترو که درصورت تامین به‌موقع منابع مالی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند و سایر ایستگاه‌های در دست اقدام شبکه حمل‌ونقل همگانی زیرزمینی تهران انداخته‌ایم:

این خبر را به اشتراک بگذارید