• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168868
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NkQEN
+
-

بنا گفت با کشتی‌هایت زنده شدم

شیرزاد بهشتی‌طلا که بعد از ۲سال دوری از کشتی، طلای بازی‌های کشورهای اسلامی را گرفت از حمایت‌های فدراسیون و سرمربی تیم ملی فرنگی می‌گوید

بنا گفت با کشتی‌هایت زنده شدم

شیرزاد بهشتی‌طلا در وزن 63کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های کشورهای اسلامی فراتر از انتظار ظاهر شد. او با کشتی‌های حساب‌شده و منطقی تمام رقبایش را شکست داد و به مدال طلای این مسابقات رسید. شیرزاد در بهترین شرایط یکی از شانس‌های مدال برای کشتی فرنگی به شمار می‌‎رفت ولی اینکه او در حضور کشتی‌گیران قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و ترکیه به مدال طلا برسد دور از تصور بود. این کشتی‌گیر اهل شهریار تهران به یک مدال طلای غیرمنتظره رسید تا محمد بنا پس از فینال در تماسی تلفنی او را «دلاور» خطاب کند. بهشتی‌طلا در گفت‌وگو با روزنامه همشهری از رقابت‌های قونیه و طلای ارزشمندش می‌گوید.

  از مسابقات کشتی در بازی‌های کشورهای اسلامی برایمان بگو. سطح مسابقات را چطور دیدی؟
با حضور کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و کشتی‌گیران کشور میزبان، مسابقات در سطح قابل‌قبولی برگزار شد و خیلی از کشتی‌گیران قبل از جهانی ترجیح داده بودند خودشان را در این رقابت‌ها محک بزنند. برای همین سطح مسابقات بالا رفته بود. من هم 3کشتی گرفتم که خدا را شکر در همه آنها عملکرد خوبی داشتم و در نهایت به مدال طلا رسیدم.

  مدتی از کشتی دور بودی. قصد ادامه کار را نداشتی یا دلیل دوری‌ات مصدومیت بود؟
حدود 2سال از میادین دور بودم و دلیل آن هم مصدومیت بود که خدا را شکر حالا شرایط بهتری دارم و به کشتی برگشته‌ام. از آقای دبیر رئیس فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم که تمام دغدغه‌اش راحتی کشتی‌گیران در اردوی تیم ملی است. هر امکاناتی که شما فکرش را بکنید برای راحتی کشتی‌گیران مهیا کرده تا کشتی‌گیر فقط دغدغه تمرین کردن و کسب مدال داشته باشد. از کادر فنی هم ممنونم که این فرصت را به من داد تا خودم را نشان بدهم و خوشحالم که توانستم جواب اعتماد آنها را بدهم.

  فیلمی از تو بعد از مسابقه فینالت منتشر شده که با آقای بنا به‌صورت تصویری صحبت می‌کردی. به‌نظر محمد بنا خیلی از کشتی‌هایت راضی بود؟
آقای بنا خودشان به این مسابقات نیامده بودند ولی کشتی‌ها را لحظه‌ای رصد می‌کردند و دغدغه موفقیت همه بچه‌ها و تیم را داشتند. خدا را شکر از کشتی‌هایم به‌خصوص رقابت فینالم خیلی راضی بودند و به من گفتند: «حساب‌شده کشتی گرفتی. از کشتی‌هایت لذت بردم و زنده شدم.»

  گویا عادل بالی‌تبار مربی تیم ملی هم آنجا برایت قول شغل گرفت تا مشکل بیکاری‌ات حل شود. توضیح می‌دهی؟
بله، مدتی است که متاهل شده‌ام و شرایط زندگی‌ام تغییر کرده. واقعیت این است که بیکار هستم و هیچ‌وقت نامه‌نگاری‌هایی که برایم شده به نتیجه نرسیده است. آقای بالی‌تبار هم شرایط من را می‌دانست و در همان تماس تصویری از آقای بنا خواست که با کمک رئیس فدراسیون پیگیری کنند تا اگر خدا بخواهد جایی مشغول به‌کار شوم.

این خبر را به اشتراک بگذارید