• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 26 مرداد 1401
کد مطلب : 168800
+
-

دسر شیرین و پرطرفدار

آزاده حبیبی‌تنها

حلوا یکی از دسرهای مورد علاقه و پرطرفدار میان ایرانی‌هاست که چندین مدل متنوع دارد. در ادامه 3دستور مختلف  تهیه حلوا را بخوانید.

حلوای هویج
   مواد لازم:‌ هویج 500گرم، شکر 2لیوان، آرد سفید 1لیوان، گلاب نصف لیوان، روغن مایع نصف لیوان، زعفران دم کرده 3قاشق غذاخوری
   طرز تهیه:  آرد را داخل ماهیتابه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. حدود 10دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شده و کمی سبک شود سپس روغن و زعفران دم کرده را به آن اضافه و مخلوط کنید. هویج‌ها را پوست کنده و بپزید سپس آنها را به خوبی پوره کرده و با آرد مخلوط کنید. شکر مخلوط با گلاب را نیز به ترکیب آرد اضافه کرده و دورانی و در یک جهت تفت دهید تا حلوا جمع شود سپس از روی حرارت بردارید.پس از آماده شدن، حلوای هویج را در ظرف مناسب بریزید و با خلال پسته تزئین و سرو کنید، همچنین می‌توانید حلوا را پهن کرده و قالب بزنید.

حلوا با شیره انگور
   مواد لازم: آرد سنگک یک لیوان، روغن مایع حدود نصف لیوان، شیره انگور یک لیوان، گلاب یک‌سوم لیوان، زعفران دم کرده یک قاشق سوپ‌خوری، گردو مقداری برای تزئین.بهتر است برای طبخ حلوای تیره رنگ از آرد سنگک استفاده کنید.
   طرز تهیه:  آرد را حدود 5دقیقه در تابه تفت دهید. سپس روغن را اضافه کرده و مدام هم بزنید تا آرد به رنگ قهوه‌ای روشن درآید. سپس شیره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا جمع شده و فرم بگیرد. در آخر گلاب و زعفران را بریزید و کمی دیگر حرارت دهید تا شکل بگیرد. سپس آن را داخل ظرف ریخته و با گردو تزئین کنید. می‌توانید گردو را داخل حلوا نیز بریزد.به جای زعفران می‌توان از دارچین هم استفاده کرد.

حلوا عمانی
   مواد لازم:‌ شکر یک و نیم لیوان، نشاسته نصف لیوان، شیره خرما یک استکان، روغن یک چهارم لیوان، مخلوط گلاب، زعفران، هل یک چهارم لیوان، ‌آب 3لیوان، چند نوع مغزیجات دلخواه
   طرز تهیه:‌یک و نیم لیوان شکر را کاراملی می‌کنیم.سپس نصف لیوان نشاسته را در 3لیوان آب حل کرده و به شکر اضافه کرده و هم می‌زنیم. وقتی شکر کاملا داخل آب و نشاسته حل شد یک استکان شیره خرما اضافه کرده و دوباره به هم زدن ادامه می‌دهیم. سپس یک‌چهارم لیوان روغن و یک چهارم لیوان مخلوط گلاب و زعفران و هل اضافه می‌کنیم و ٤٥ دقیقه هم می‌زنیم تا به خوبی کش بیاید. در آخر مخلوطی از مغزها مانند خلال پسته، خلال بادام، کنجد و... اضافه کرده و درظرف مورد نظرمی‌ریزیم. حلوا عمانی را معمولا با قهوه عربی سرو می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید