• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 24 مرداد 1401
کد مطلب : 168560
+
-

در انتظار مدال شیرین

تیم ملی والیبال زنان که آخرین بار در دوره چهارم بازی‌های اسلامی زنان مدال گرفته بود امروز برای گرفتن مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی به میدان می‌رود

در انتظار مدال شیرین

تیم ملی والیبال زنان ایران با پیروزی مقابل آذربایجان به فینال بازی‌های کشورهای اسلامی رسید و با مدال طلای این بازی‌ها فقط یک بازی فاصله دارد. برای زنان والیبال که در سال‌های گذشته مدالی نداشته‌اند، حضور در فینال این بازی‌ها اتفاق مهمی است. تیم ایران که در مرحله گروهی با تیم‌های ترکیه و ازبکستان هم‌گروه بود، ازبکستان را راحت شکست داد اما در بازی سخت با ترکیه بازنده بود و به‌عنوان تیم دوم به مرحله نیمه‌‌نهایی رسید. این تیم برای رسیدن به فینال هم کار سختی نداشت. حریف ایران در این مرحله آذربایجان بود، صدرنشین گروه دوم. ایران این بازی را 3 بر یک برد. در ست اول 25-18 به پیروزی رسید ولی نتیجه ست دوم را 25-18 از دست داد. در ست سوم هم بازی تقریبا یکطرفه بود و ایران 25-16 به پیروزی رسید. حساس‌ترین ست، ست چهارم بود. بازیکنان آذربایجان در تلاش بودند این ست را ببرند و بازی را به ست پنجم بکشانند. آنها 20-18 هم جلو بودند اما بازیکنان ایران این ست را هم 25-22 به پایان بردند تا نخستین تیمی باشند که راهی فینال می‌شوند. ترکیه و کامرون دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی را برگزار کردند و برنده این بازی عصر امروز مقابل ایران قرار می‌گیرد.امروز چه ایران برنده بازی باشد چه بازنده، مدال نقره‌اش قطعی است. دیروز فدراسیون والیبال خبر زد که تیم زنان طلسم 56ساله برای گرفتن مدال در مسابقات رسمی را شکست و آخرین مدال تیم زنان در بازی‌های آسیایی 1966 به‌دست آمده بود. ولی تیم ملی زنان والیبال بعد از انقلاب در بازی‌های اسلامی زنان که 4دوره آن در ایران برگزار شد، 2مدال نقره گرفت که این نقره‌ها در دوره سوم و چهارم بازی‌ها به‌دست آمد.
تیم ملی والیبال زنان با مربی ایتالیایی‌اش الکساندار کمپدلی، در بازی‌های قونیه شرکت کرده و هدف اصلی آنها حضور در مسابقات قهرمانی آسیاست. این مسابقات از 30مرداد در فیلیپین برگزار می‌شود و ایران با تیم‌های کره‌جنوبی، فیلیپین، چین و ویتنام هم‌گروه است. مدال طلا یا نقره‌ای که امروز تیم ملی در قونیه می‌گیرد، می‌تواند روحیه و انگیزه بازیکنان را برای حضور در قهرمانی آسیا دوچندان کند.

مردان هم در فینال
والیبال مردان ایران هم مثل زنان فینالیست بازی‌های کشورهای اسلامی شد. ایران که در آخرین بازی مرحله گروهی 3 بر2 مقابل ترکیه شکست خورده بود، عصر دیروز در مرحله نیمه‌نهایی آذربایجان را شکست داد و فینالیست شد. بازیکنان ایران در بازی دیروز کار سختی نداشتند. آنها در 3ست؛ 25-17، 25-20 و 25-11 به پیروزی رسیدند. تیم‌های ترکیه و کامرون دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی را برگزار کردند. ایران امروز با برنده این دیدار در فینال بازی می‌کند. ایران با تیم دوم در بازی‌های قونیه شرکت کرده است و تیم اصلی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید