• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 24 مرداد 1401
کد مطلب : 168555
+
-

خبرهای کوتاه از قونیه/رکوردهای 100متر ثبت نشد

رکوردشکنی‌های فرزانه فصیحی، حسن تفتیان و محمدحسین ابارقی در دوی 100متر بازی‌های کشورهای اسلامی ثبت نمی‌شود. فصیحی هم در مقدماتی و هم در نیمه‌نهایی و فینال رکوردشکنی کرد و آخرین رکورد او 11و20صدم ثانیه بود. تفتیان هم در مقدماتی زیر 10ثانیه دوید و در فینال رکورد 10و2صدم ثانیه را ثبت کرد. بهترین رکورد ابارقی هم 10و35صدم ثانیه بود. رکوردهای مرحله مقدماتی به‌خاطر وزش باد ثبت نشد اما به‌نظر می‌رسید رکوردشکنی‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال مشکلی نداشته باشد. با این حال دیروز ساموئل لوپس مسئول فنی مسابقات نامه‌ای منتشر و اعلام کرد به‌خاطر مشکلات فنی رکوردهای 3روز اول مورد تأیید نیست و نمی‌تواند در رده‌بندی جهانی محسوب و به‌عنوان رکوردهای جدید ثبت شود. مسئول فنی مسابقات تأکید کرده که نتایج و رده‌بندی مدالی مشکلی ندارد.

سام و یک رکوردشکنی دیگر 
ابوالفضل سام رکورد ملی 100متر کرال پشت را هم جابه‌جا کرد. او که روز اول مسابقات شنای بازی‌های کشورهای اسلامی رکورد ملی ماده 200متر کرال پشت را شکسته بود، دیروز به همراه هومر عباسی رکورددار ماده 100متر به آب زد و با ثبت زمان 56و78صدم ثانیه رکورددار جدید این ماده شد. شنا فعلا یک مدال برنز در این بازی‌ها به‌دست آورده است. تیم 4در 100متر با رکوردشکنی در رده سوم قرار گرفت.

2برنز ژیمناستیک
ژیمناستیک ایروبیک ایران 2مدال برنز در بازی‌های کشورهای اسلامی گرفت؛ یک مدال انفرادی و یک مدال تیمی. علی خلیلی که در مرحله مقدماتی در رقابت با حریفانی از ترکیه، سیرالئون، آذربایجان و بنین با امتیاز17.300 به فینال رسیده بود، دیروز در فینال با امتیاز 18 بعد از نمایندگان آذربایجان و ترکیه سوم شد و مدال برنز گرفت. تیم سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین‌‌آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عگسری هم در تیمی سوم شدند. آنها که در مرحله مقدماتی در رقابت با تیم‌های سیرالئون، ترکیه و آذربایجان با امتیاز17.75 سوم شده بودند، در فینال هم با امتیاز17.80 در رده سوم قرار گرفتند. ترکیه و آذربایجان در رقابت‌های تیمی هم بالاتر از ایران بودند.

پیروزی مردان، شکست زنان 
برخلاف تیم بسکتبال 3نفره زنان که در 2بازی اول خود در بازی‌های کشورهای اسلامی بازنده بود، تیم مردان هر 2بازی را برد. تیم زنان 15-13مقابل سنگال نتیجه را واگذار کرد و در بازی با ترکمنستان هم با یک اختلاف امتیاز 21-20بازنده بود. زنان امروز با گامبیا بازی دارند. تیم مردان در بازی اول موریتانی را 21-13شکست داد و در بازی دوم هم مالدیو را با اختلاف بالا 21-4برد. 2بازی بعدی ایران فردا برگزار می‌شود. اوگاندا و گویان 2حریف بعدی این تیم هستند.

هندبال سوم شد
تیم ملی هندبال ایران هم مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی را گرفت. این تیم در مرحله‌ نیمه‌نهایی با اختلاف یک امتیاز به قطر باخت و فینال را از دست داد اما در بازی رده‌بندی 30 بر 21 عربستان را برد و روی سکوی سوم قرار گرفت. تیم هندبال زنان ایران که در روزهای آخر مجوز حضور در بازی‌ها را گرفته بود، ششم شد. 

6مدال پاراپینگ‌پنگ 
ایران در پاراپینگ‌پنگ بازی‌های کشورهای اسلامی 5برنز و یک نقره گرفت. امین صادقیان، جواد فولادی، حمیدرضا شیخ‌زاده، مهدی معصومی و پگاه کلهرودی بازیکنانی بودند که صاحب مدال برنز شدند. تنها مدال نقره این مسابقات را هم فاطمه محمدی به دست آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :