• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 24 مرداد 1401
کد مطلب : 168542
+
-

آماربازی

فولاد و پرسپولیس در هفته اول فصل جدید، رکورد مالکیت توپ در سال‌های اخیر را جابه‌جا کردند. پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن 73.5درصد مالکیت توپ داشت که چنین رکوردی در سالیان اخیر بی‌سابقه بوده است. ساعتی بعد فولاد هم در مصاف با نفت آبادان به رکورد 73.3درصد مالکیت توپ رسید و جالب اینجا بود که هر دوی این تیم‌ها مقابل حریف‌شان متوقف شدند و نتوانستند گلی به ثمر برسانند. هفته اول 2 بازی بدون گل داشت که دقیقا همین دو بازی یکطرفه بودند. پرسپولیس در مقابل ذوب‌آهن 15شوت به سمت دروازه زد که 4ضربه این تیم داخل چارچوب بود و 2ضربه هم به تیر دروازه خورد. امید گل قرمزها هم 0.79بود و در مقابل، امید گل ذوب‌آهن از 0.10فراتر نرفت.

تیم فولاد علاوه بر رکورد 73درصدی در مالکیت توپ، در تعداد پاس هم رکورد 3فصل اخیر را شکست. فولادی‌ها در دربی خوزستان 740پاس ردوبدل کردند که بالاترین تعداد پاس در فصول اخیر بوده است. با وجود این تیم نکونام در خلق موقعیت چندان موفق نبود و امید گل این تیم از 0.53فراتر نرفت. فولاد 11ضربه به سمت دروازه میهمانش زد که 4ضربه داخل چارچوب بود و در مقابل نفت آبادان هیچ ضربه داخل چارچوبی نداشت و تعداد شوت‌هایش هم از عدد2فراتر نرفت. آبادانی‌ها در مقابل 740پاس فولاد فقط 228پاس دادند و امید گل آنها هم فقط 9صدم بود. احسان مرادیان دروازه‌بان صنعت‌نفت به‌عنوان بهترین بازیکن این بازی و بهترین دروازه‌بان هفته اول برگزیده شد.

تیم گل‌گهر درحالی‌که امید گلش فقط 16صدم بیشتر از تراکتور بود، این حریف را با اختلاف یک گل شکست داد و لیگ را با پیروزی آغاز کرد. در روز هزار امتیازی شدن امیر قلعه‌نویی، تیم او مالکیت توپ کمتری نسبت به حریف داشت و در تعداد پاس و دقت پاس هم آمار ضعیف‌تری به جا گذاشت اما نهایتا در تعداد شوت‌های داخل چارچوب 5-3و در تعداد گل‌ها 2-1برتر از حریفش بود. ستاره این مسابقه رضا شکاری بود که در مقابل تیم سابقش یک گل زد، یک پاس گل داد، 2پاس کلیدی صادر کرد و درنهایت با نمره 7.96از سایت متریکا به‌عنوان برترین بازیکن میدان برگزیده شد. عاشوری و مرتضی تبریزی هم نفرات دوم و سوم گل‌گهر بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید