• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168451
+
-

«بیمه اجباری» برای زائران اربعین حسینی

میز خبر
«بیمه اجباری» برای زائران اربعین حسینی

وزیر کشور از برقراری بیمه اجباری برای زائران اربعین حسینی و مذاکره با طرف عراقی برای کاهش معطلی در مرز خبر داد. احمد وحیدی در حاشیه جلسه تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی درباره بیمه اجباری زائران اربعین گفت: «همه پیش‌بینی‌ها و تلاش‌ها بر این مبنا بوده که سفر اربعین، سفری ایمن و خوب باشد. بر این اساس مذاکراتی با طرف عراقی انجام شده و اطمینان داده‌اند امنیت را برقرار کنند و مشکلی پیش نیاید. اما موضوع ایمنی و امنیت متفاوت است و زائران باید بیمه باشند.»
 به‌گفته وحیدی سازمان مربوطه عددی را به‌عنوان بیمه دریافت می‌کند تا اگر در حوزه ایمنی مشکلی پیش آمد بتوان خسارت‌ها را از محل بیمه جبران کرد و این عدد حدود ۱۷ الی ۱۸هزار تومان خواهد بود.
او همچنین درباره موضوع معطلی هم توضیح داد: «از طرف ایران برای زائران در مرز مشکلی وجود ندارد و از طرف عراقی هم خواسته شده به میزان خروجی از دروازه‌های ایران، ورودی در نظر بگیرد تا زائران معطل نشوند. آنها قول داده‌اند که تعداد ورودی‌ها را افزایش دهند که اگر این امر محقق شود ماندگاری در مرز نخواهیم داشت. یعنی کار زائران به همان اندازه که در خروجی ایران انجام می‌شود در ورودی عراق نیز انجام خواهد شد تا معطل نشوند.»
 وزیر کشور درباره حمل‌ونقل زائران هم بیان کرد: «اساس بر این است که از ناوگان عمومی استفاده شود ولی به هر حال با حجم زیادی زائر مواجه خواهیم بود و کمبودهایی در حوزه حمل‌ونقل عمومی داریم. در حقیقت اولویت ما حمل‌ونقل عمومی است اما با توجه به کمبودی که وجود دارد، زائران می‌توانند از خودروهای شخصی نیز استفاده کنند و برای این کار پارکینگ هم درنظر گرفته شده است.»
‌ وحیدی درباره ورود خودروها از کشورمان به عراق هم گفت: «هنوز حرف قطعی در این مورد با طرف عراقی زده نشده است. درخصوص مرزها نیز براساس قولی که طرف عراقی داده از 16محرم تردد از مرز خسروی امکانپذیر خواهد بود. مقرر شده از مرزهایی همچون تمرچین و باشماق به‌عنوان یکی از گزینه‌ها برای افرادی که به این مرزها نزدیکند، تردد امکانپذیر شود.»
او پیش‌بینی کرد که برای اربعین امسال حدود  5میلیون زائر حضور داشته باشند اما خواسته شده که داوطلبان در سامانه ثبت‌نام کنند تا اعداد و برآورد دقیق‌تری حاصل شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید